جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 22780
تعداد نظرات: ۰

علیرضا باقری مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: از سال ٩٧ تا کنون بیش از نیمی از اهداء عضو انجام شده در استان بوشهر در بیمارستان سلمان فارسی انچام شده است .   به گزارش « صدای استان » به نقل از روابط عمومی بیمارستان سلمان فارسی، روز سه شنبه١۵…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مرداد 1398 - 12:09

علیرضا باقری مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: از سال ٩٧ تا کنون بیش از نیمی از اهداء عضو انجام شده در استان بوشهر در بیمارستان سلمان فارسی انچام شده است .

 

به گزارش « صدای استان » به نقل از روابط عمومی بیمارستان سلمان فارسی، روز سه شنبه١۵ تیرماه٩٨ به مناسبت هفته پیوند اعضا نشستی در دفتر ریاست بیمارستان سلمان فارسی برگزار گردید
علیرضا باقری مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۴۵۰ نفر در استان بوشهر پیوند عضو شده اند .

 

دراین نشست مشترک که با تیم اعضای پیوند بیمارستان سلمان فارسی در دفتر رئیس بیمارستان برگزار شد علیرضا باقری مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر حدود ۵۰۰ بیمار پیوند عضو وجود دارد که ۴۵۰ نفر از آنها عضو پیوندی را از اهداکنندگان مرگ مغزی کشور دریافت کرده‌اند.
وی افزود: از سال ٩٧ تا کنون بیش از نیمی از اهداء عضو انجام شده در استان بوشهر در بیمارستان سلمان فارسی انچام شده است .
باقری گفت: با مرگ مغزی و تخریب سلول‌های مغزی کسی به زندگی برنمی گردد و لازم است که همه به فرهنگ سازی اهدا عضو کمک کنند تا تصمیم گیری برای خانواده‌ها راحت تر شود.
در ادامه این نشست دکتر جلال شجاعت رئیس بیمارستان سلمان فارسی اهداء عضو و ترویج فرهنگ اهدای عضو که به نجات بسیاری از خانواده‌ها کمک می‌کند را امری بسیا مهم و کاری خداپسندانه دانستند و خواستار نهادینه شدن این فرهنگ در استان بوشهر شدند .
در پایان این نشست دکتر زارعی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نمایندگی از ریاست دانشگاه  علوم پزشکی آقای دکتر کشمیری، با اهداء لوح تقدیر از عوامل پیوند اعضای بیمارستان سلمان فارسی تقدیر کردند.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا