شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22743
تعداد نظرات: ۰

پس از انتشار بیانیه مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان و اعتراضات گسترده مردمی به وضعیت بغرنج بیمارستان برازجان، سرانجام تغییرات مدیریتی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد؛      « صدای استان»؛ هفته گذشته، دکتر «زهره بجلی» به عنوان رییس، جایگزین دکتر «نادر شکیب آزاد» که استعفا داده بود، شد و «حسن عبدالعلی پور» به جای «نظر…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 14 مرداد 1398 - 14:29

پس از انتشار بیانیه مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان و اعتراضات گسترده مردمی به وضعیت بغرنج بیمارستان برازجان، سرانجام تغییرات مدیریتی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد؛ 

 

 

« صدای استان»؛ هفته گذشته، دکتر «زهره بجلی» به عنوان رییس، جایگزین دکتر «نادر شکیب آزاد» که استعفا داده بود، شد و «حسن عبدالعلی پور» به جای «نظر غلامی»، مدیریت بیمارستان را عهده دار شد.

مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان در بیانیه قبلی، رسیدگی فوری مسئولین به این وضعیت و ورود وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور به مساله را خواستار شده بود و امروز، در بیانیه‌ای دیگر تاکید کرده که تغییرات انجام شده، تنها می‌تواند آغاز انجام اصلاحات و مبارزه با فساد و رفع مشکلات بیمارستان و بهداشت و درمان دشتستان باشد و در کنار تغییر باکیفیت افراد، تغییر رویه ها نیز لازم است و این مجمع، تا حصول نتیجه و کسب رضایت مردم و حذف فساد، مساله را پیگیری و دنبال خواهد کرد.

 

 

بیانیه مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان که نسخه ای از آن برای « صدای استان » هم ارسال شده، به شرح زیر است:

 

 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

مأموریت اصلی نظام سلامت در هر جامعه‌ای، پاسخ به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و ارتقای سطح سلامت جامعه است و بیمارستان ها، به جهت نقش و جایگاه ویژه در تامین سلامت مردم از اهمیت فراوانی برخوردارند.

مجمع جوانان اصلاح‌طلب شهرستان دشتستان به دلیل گلایه های متعدد شهروندان از نابسامانی ها و مشکلات عدیده بیمارستان شهید گنجی برازجان در راستای رسالت خود که همانا تلاش برای اعمال نظارت عمومی در جهت اصلاح امور، افزایش رفاه مردم و دفاع از حقوق حقه آن‌ها است، از همه مسوولان ذی‌ربط شهرستانی و استانی رسیدگی عاجل جهت رفع مشکلات و معضلات تنها بیمارستان عمومی شهرستان دشتستان را خواستار شد. با پیگیری‌های مستمر مجمع در کنار دیگر اقشار جامعه، طی روزهای اخیر تغییرات مدیریتی در این بیمارستان رخ داد و ظاهر امر مؤید عزم مسوولین مربوطه در اتخاذ تصمیماتی در این رابطه است، لیکن مجمع جوانان اصلاح‌طلب دشتستان معتقد است شرایط مطلوب حاصل تغییر و بهبود ساختارها و رویه‌ها در کنار به‌کارگیری افراد کارآمد و شایسته است و نه صرف جابجایی افراد آن‌هم به چنین کیفیتی که به احتمال بسیار زیاد انتصاب افراد بر اساس موازین غیر علمی نتایجی مأیوس کننده به بار خواهد آورد و هدررفت منابع را به دنبال خواهد داشت. رشد فساد، ماحصل وجود رویه‌های مفسده ساز و نبود عزم لازم در مدیران مربوط در برخورد با چنین رویه هایی است و مادامی‌که این‌ معضلات اصلاح نشود، صرف جابه‌جایی افراد گره‌ای از مشکلات مردم بازنخواهد کرد.

متأسفانه در این میان مسوولینی هستند که تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا مردم از همه‌چیز و همه‌کس در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص دولت تدبیر و امید، ناامید شوند و با اعمالشان به‌صراحت و قباحت به مردم بفهمانند «زهی خیال باطل! آخرالامر همان می‌شود که ما می‌خواهیم!!! البته که منافع، دوستان و نزدیکان ما از محنت و رنج مردم و مشکلات آنان ارجح‌اند و شما مردم خواه‌ ناخواه مجبور به پذیرش تصمیمات ما هستید»؛ غافل از این که تاریخ نشان داده که بار کج هرگز به منزل نمی‌رسد و دوره، دوره دسترسی سریع به اطلاعات است و جامعه، جامعه دمکراتیک با مردمی هوشمند و مطالبه گر و نظام، نظامی اسلامی و دادگر. بزرگ‌ ترین شاخص این ادعا همین کنشگری مجمع جوانان است که در راستای پیگیری مطالبه عمومی ایجاد شده در زمینه احتمال وجود فساد گسترده در مجموعه بیمارستان شهید گنجی برازجان، ورود نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی صحت و سقم این موارد را خواستار شد و از تمامی مسوولین ذی‌ربط، پیگیری و ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده به مردم در این خصوص را درخواست کرد تا در صورت صحت چنین مواردی با اقداماتی به هنگام، راه بر تکرار بسته شود و مسببان وعوامل دخیل ضمن مجازات به مردم معرفی شوند تا عبرتی برای سایرین باشند.

اکنون با توجه به تغییرات انجام‌شده، این سؤال در ذهن متبادر می‌شود که آیا این موضوعات از سوی مسوولین مربوطه مورد بررسی و رصد قرار گرفته است و اگر چنین شده، مردم چگونه از نتایج این بررسی‌ها آگاه خواهند شد؟ و مسوولین مجموعه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها که در تصمیم سازی و تأثیرگذاری بر ارتقا و انتصاب و… مؤثرند، حال بایستی از خود بپرسند که آیا این تغییرات توانسته در گام نخست موجبات انگیزه بیشتر کارکنان بیمارستان را در خصوص مسوولیت‌پذیری و کارایی بیشتر و بهتر فراهم آورد؟  آیا توانسته‌اند افرادی لایق‌تر و بهتر از مدیران قبلی به خدمت بگمارند؟ آیا با شناخت واقعی نابسامانی‌های بیمارستان و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و با تدبیر و تعقل دست به چنین انتصاباتی زده‌اند؟ و از همه مهم‌ تر، آیا تغییرات این‌چنینی راه‌ حل این بیماری مزمن و راهکار پیش‌گیری و عدم تکرار چنین نابسامانی‌هایی است؟ و این که چه کسانی بایستی پاسخگوی معضلات و صدمات پیشین و پذیرای مسوولیت ناشی از مواردی ازاین‌دست و پاسخگویی به مردم در آینده باشند؟ یا شاید این موضوع هم، داستان روایت آن ضرب‌المثل قدیمی است که: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به‌جایی نرسد فریاد است!

مجمع جوانان اصلاح‌طلب دشتستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صادقانه که به‌ منظور بهبود وضعیت بیمارستان صورت گرفته، بار دیگر تأکید می‌کند هدف اصلی این مجمع، تلاش در جهت رفع مشکلات جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم بوده و چنانچه تغییرات مدیریتی در جهت تحقق این هدف متعالی باشد، مورد حمایت خواهد بود.

در پایان، با وجود ابهامات بسیار زیاد در خصوص این انتصابات، قضاوت درباره عملکرد این مدیران منصوب‌ شده را به آینده و نظر مردم واگذار می‌کنیم و به‌عنوان خدمتگزاران جامعه، در کنار ایشان وضعیت بیمارستان را به‌صورت ویژه رصد خواهیم کرد و در صورت عدم حصول نتایج مطلوب، همچنان پیگیر حقوق مردم شریف دشتستان خواهیم بود.»


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا