شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22693
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: این استان با ۱ درصد سرانه جمعیتی سهمیه ۵ میلیارد تومانی دریافت قیر رایگان دارد که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه قیر رایگان عمران روستاهای استان بوشهر به ۳۵ میلیارد تومان ۷ برابر افزایش یافت. به گزارش «صدای استان»؛ حمید حیدری‌بریدی در گفت‌وگو با تسنیم از اجرای طرح اقدام ملی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 9 مرداد 1398 - 11:38

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: این استان با ۱ درصد سرانه جمعیتی سهمیه ۵ میلیارد تومانی دریافت قیر رایگان دارد که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه قیر رایگان عمران روستاهای استان بوشهر به ۳۵ میلیارد تومان ۷ برابر افزایش یافت.

به گزارش «صدای استان»؛ حمید حیدری‌بریدی در گفت‌وگو با تسنیم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح که به‌زودی عملیاتی می‌شود ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان بوشهر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بخشی بین عرضه و تولید مسکن است خاطر نشان کرد: براساس این طرح  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در شهرهای  مختلف کشور ساخته می‌شود که سهم بنیاد مسکن در این طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن به‌زودی آغاز می‌شود تصریح کرد: در این طرح تاکنون ۳۰۰ نفرمتقاضی در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند.

حیدری‌ با اشاره به ساخت  ۱۲۰ واحد مسکونی در شهر چغادک ویژه متقاضیان بوشهری افزود: در این برنامه با تملک زمین تاکنون تهیه نقشه آن در فاز نخست عملیاتی شده و طراحی  نقشه در فاز دوم در دست اقدام است.

وی، از ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در شهر خورموج خبر داد و بیان کرد: در مجموع در استان بوشهر تاکنون ۳۰۰ نفر برای مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به ویژگی این طرح و پرداخت تسهیلات افزود: سه نوع تسهیلات شامل ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد، ۲۰ میلیون تومان با سود ۲ درصد و ۷۵ میلیون تومان وام مسکن برای هر واحد در طرح اقدام ملی مسکن پرداخت می‌شود.

حیدری از اجرای طرح عمران و آبادانی روستاها خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها، هر ساله سهمیه قیررایگان واگذار می‌شود.

وی، با بیان اینکه سهمیه قیر رایگان اسفالت معابر و خیابان‌های روستایی بر اساس سرانه جمعیت توزیع می‌شود گفت: استان بوشهر با ۱ درصد سرانه جمعیتی سهمیه ۵ میلیارد تومانی دریافت قیر رایگان دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، سهمیه امسال قیر رایگان استان را ۳۵ میلیارد تومان دانست و گفت: با قیر رایگان اختصاصی طرح عمران روستایی و هادی در ۲۵۶ روستای استان بوشهر اجراء می‌شود.

حیدری، با تاکید بر توسعه عمران و آبادانی در روستاها بیان کرد: با اجرای این  طرح‌ها ضمن بالا بردن ارتقاء کیفیت زندگی و بهسازی محیط در روستاهای سطح استان، نسبت به مشارکت پذیری روستاییان در اجرای پروژه‌های عمرانی و در مقابله با پدیده مهاجرت به شهرها نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

وی، اعتبارات مصوب طرح‌های هادی روستایی استان بوشهر را ۳۷۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴۰۰ طرح هادی اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اختصاص ۳۷۰ میلیارد ریال از اعتبار ملی به اجرای طرح‌های هادی روستایی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال همچنین  ۵۶ طرح عمرانی در روستاهای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با اعتبار اولیه ۲۰۸ میلیارد ریال با مشارکت وزات نفت اجرایی شده است.

حیدری گفت: تاکنون ۱۹۱ میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده محقق یافته و این طرح‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجرا است.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا