جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 22689
تعداد نظرات: ۰

اینجا تنها سرپناهشان بود، خانه ای امن که وقتی از آن حرف می زدند چشمانشان می درخشید، و هنگامی که از زباله گردی های شبانه باز می گشتند در پناه آن آرام می‌گرفتند…   به گزارش «صدای استان»؛ در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «مردان و زنانی که دیده نمی شوند» در خبرگزاری ایسنا منطقه…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 9 مرداد 1398 - 11:36

اینجا تنها سرپناهشان بود، خانه ای امن که وقتی از آن حرف می زدند چشمانشان می درخشید، و هنگامی که از زباله گردی های شبانه باز می گشتند در پناه آن آرام می‌گرفتند…

 

به گزارش «صدای استان»؛ در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «مردان و زنانی که دیده نمی شوند» در خبرگزاری ایسنا منطقه بوشهر، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طی تماسی ضمن پرس و جو از مکان و تعداد این افراد عنوان کرد در صورت همکاری بهزیستی می توانیم آنها را در مرکز ترک اعتیاد به شکل رایگان پذیرش کرده و از امکاناتی چون پزشک و مشاور نیز بهره مند خواهند شد.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13985/1666.jpg

ارسطو ترکمان منش ضمن پذیرش مسئولیت انتقال کارتن خواب ها از برازجان به بوشهر گفت: در صورت جلب رضایت این افراد جهت انتقال به مرکز می توان به نتیجه بخش بودن اقدام ما امیدوار بود، در صورت عدم رضایت و همکاری نیز می توان با دستور قضایی و حکم دادستانی به این مسئله ورود کرد و پاکسازی را انجام داد.

سرپناه کارتن خواب ها را سوخته و ویرانه یافتیم

پس از آن و طی تماس رییس بهزیستی دشتستان و با همراهی دو تن از کارشناسان اورژانس اجتماعی به محل زندگی و در واقع پاتوق شبانه کارتن خواب ها مراجعه کردیم اما خانه ای که سه نفر از این افراد با بلوک و پلاستیک و پارچه ساخته بودند را سوخته و ویرانه یافتیم و اثری از آنها نبود.

متاسفانه در این بازدید و جستجوی شبانه موفق به دیدن افراد کارتن خواب نشدیم. کارشناس اورژانس اجتماعی ۱۲۳ عنوان کرد: در سازمان بهزیستی چهار معاونت با شاخه ها و وظایف مختلف وجود دارد که خط ۱۲۳ پیشگیری از آسیب های اجتماعی یا اورژانس اجتماعی یکی از دفترهای حوزه امور اجتماعی این سازمان است.

سلطانی ادامه داد: هر گونه آسیب های اجتماعی و یا افراد آسیب دیده ای که رفتار مجرمانه ای را در پی نداشته باشد به بهزیستی ارجاع می یابند و بهزیستی نیز پس از بررسی و کارشناسی در صورت تشخیص اینکه مورد مربوط به بهزیستی است، اقدامات پیشگیرانه و درمانی موردنیاز را انجام می دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از آسیب ها همچون فرار از منزل، خشونت های خانگی، کودک آزاری، اعتیاد، بیماری های خطرناک و… در حیطه این وظایف قرار می گیرند.

این مشاور درخصوص طرح شناسایی و جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها اظهار کرد: ما چندین بار به این محل ها مراجعه کرده ایم و بازرسی هایی داشته ایم، اما برخی از این افراد حاضر به همکاری و مراجعه به شیلتر نیستند و برخی نیز پس از گذراندن مدتی تحت حمایت بهزیستی مجددا به نقطه اول برمی گردند.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13985/1667.jpg

کارشناس اورژانس اجتماعی افزود: این افراد تا زمانی که تحت پوشش بهزیستی قرار نگیرند نمی توانیم کاری درباره آنان انجام دهیم، در واقع باید همکاری لازم از سوی خود افراد نیز صورت بگیرد.

گفتنی است جستجوهای خبرنگار و کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی دشتستان برای یافتن این افراد و اطلاع از سرنوشت ایشان ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا