پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 22687
تعداد نظرات: ۰

 مدیرکل ثبت احوال بوشهر تعداد ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال ۹۸ را یک هزار و ۸۷۳ مورد اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی ۱۲ درصدی داشته است. به گزارش «صدای استان » به نقل از ایسنا؛ اسکندر پاسالار با بیان اینکه در زمینه ازدواج رتبه ۲۷ بوشهر…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 9 مرداد 1398 - 11:34

 مدیرکل ثبت احوال بوشهر تعداد ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال ۹۸ را یک هزار و ۸۷۳ مورد اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش «صدای استان » به نقل از ایسنا؛ اسکندر پاسالار با بیان اینکه در زمینه ازدواج رتبه ۲۷ بوشهر در کشور را دارا هستیم، عنوان کرد: در عین حال تعداد طلاق های ثبت شده در استان بوشهر در سال ۹۸ تا تاریخ ۶ مردادماه ۳۷۳ مورد بوده که این میزان در سه ماهه سال گذشته ۴۳۰ مورد بوده که با درصد تغییر منفی ۱۳٫۳ درصد همراه بوده است.

وی افزود: میزان عمومی طلاق در کشور ۸٫۲ و در استان بوشهر ۶٫۶ است و بوشهر در این  زمینه رتبه ۲۶ کشوری را دارد.

همچنین به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر وقوع طلاق در فصول مختلف سال، متفاوت بوده که در بهار ۲۳ درصد، تابستان ۲۵ درصد، پاییز ۲۶ درصد، زمستان ۲۷ درصد و بیشترین طلاق ها نیز در ۲ سال اول زندگی به وقوع پیوسته است.

پاسالار میزان ثبت واقعه ازدواج در استان بوشهر طی یازده ماه سال گذشته را ۶ هزار و ۴۸۶ مورد عنوان کرد که در همین مدت یک هزار و ۷۶۵ واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده است که ۱,۱ درصد از طلاق های ثبت شده کشور را شامل می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار استخراج شده از ابتدای سال ۹۷ تا پایان بهمن ماه، بیشترین ازدواج در میان مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با زنان گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر میانگین اختلاف سن زوجین در زمان ازدواج در کشور را ۵ سال و ۴ ماه و در استان بوشهر ۵ سال و ۶ ماه اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سنی ازدواج زوج و زوجه در کشور به ترتیب ۲۷,۴ و ۲۲,۹ است که این میزان در استان بوشهر ۲۷,۷ و ۲۳ سال است.

۹۱  درصد طلاق های ثبت شده در مناطق شهری به وقوع پیوسته است

وی به آمار طلاق ثبت شده در استان طی این مدت نیز اشاره کرد و گفت: میانگین اختلاف سن زوج و زوجه در زمان طلاق در کشور ۵ سال و ۸ ماه می باشد که در استان بوشهر نیز همین اختلاف سنی به ثبت رسیده است؛ همچنین ۹۱ درصد از طلاق های ثبت شده استان، در مناطق شهری به وقوع پیوسته است.

اسکندر پاسالار بیشترین طلاق های ثبت شده را در میان مردان گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و زنان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال اعلام کرد و افزود: میانگین طول مدت زندگی زوجین در زمان طلاق در کشور ۹ سال و ۷ ماه را نشان می دهد که این شاخص در استان بوشهر ۹ سال و ۲ ماه است.

عدم پایداری زندگی مشترک زوجین نگران کننده است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با ابراز نگرانی از عدم پایداری زندگی مشترک زوجین گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۷، متاسفانه بیشترین طلاق های شده مربوط به زوجینی است که زندگی مشترک آنها کمتر از یک سال دوام داشته است و بیشترین ازدواج و طلاق استان مربوط به زوجینی است که هم سن هستند.

وی بیشترین ازدواج ها را در میان مردان و زنان هم سن و سال عنوان کرد و افزود: بیشترین ازدواج در میان مردان و زنان با مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی رخ داده است.

طبق آمار ارائه شده توسط ثبت احوال بوشهر میانگین سن ازدواج بار اول مردان در استان بوشهر ۳۰ و برای زنان ۲۳٫۵ سال است. همچنین وقوع ازدواج در فصول مختلف سال متفاوت بوده و در فصل بهار ۳۳ درصد، تابستان ۳۰ درصد، پاییز ۱۵ درصد و زمستان ۲۲ درصد است.

بنا به این گزارش، استان بوشهر در سال ۹۷ کمترین میزان ازدواج و طلاق را داشته است. 


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا