شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22655
تعداد نظرات: ۰

رییس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر از سهمیه ۷۸۶ نفری آموزش و پرورش این استان در قالب استخدام آزاد و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد. به گزارش « صدای استان » ؛ حمدالله اژدری در گفتگو با ایسنا منطقه بوشهر اظهار کرد: آزمون استخدامی طبق روال هر ساله برگزار می شود…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 مرداد 1398 - 10:22

رییس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر از سهمیه ۷۸۶ نفری آموزش و پرورش این استان در قالب استخدام آزاد و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش « صدای استان » ؛ حمدالله اژدری در گفتگو با ایسنا منطقه بوشهر اظهار کرد: آزمون استخدامی طبق روال هر ساله برگزار می شود و از این سهمیه، ۴۱۴ نفر از طریق استخدام آزاد یا ماده ۲۸ از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۳۷۲ نفر نیز از دانشگاه فرهنگیان که از طریق کنکور سراسری جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.
وی با اشاره به مجوز ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفری استخدام آزاد آموزش و پرورش در کشور گفت: استان بوشهر ۲.۵ درصد از این تعداد که معادل ۴۱۴ نفر است را به خود اختصاص داده است.  
رییس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش بوشهر بیان کرد: طبق برنامه ریزی آموزش و پرورش استان، بیشترین تعداد سهمیه در نظر گرفته شده در آموزش ابتدایی فعالیت خواهند کرد.
اژدری تصریح کرد: ۲۰۷ آموزگار ابتدایی، ۱۸ دبیر، ۳۵ هنرآموز،۳۴ مربی پرورشی و مشاور و۶ همچنین ۲۰ معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت از نیازسنجی تعیین شده سهمیه استخدام آزاد آموزش و پرورش استان بوشهر است.
 
حذف بومی گزینی در استخدام آزاد
این مسئول با بیان اینکه بر اساس رأی دیوان عدالت اداری بومی گزینی از شرایط پذیرش استخدام آزاد حذف شده است، افزود: از ۴۱۴ سهمیه اختصاصی آموزش و پرورش استان ۲۴۸ نفر مرد و ۱۶۶ نفر زن خواهد بود.  
رییس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین به سهمیه ۳۷۲ نفری دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این تعداد شامل ۲۲۲ آموزگار ابتدایی، ۸۱ دبیر، ۴۰ مربی پرورشی و تربیت و همچنین ۱۴ هنرآموز خواهد بود که ۱۲۲ نفر آن مرد و ۱۰۰ نفر آن زن تعیین شده است.
حمدلله اژدری با بیان اینکه برای استخدام در دانشگاه فرهنگیان کسب نمره علمی ۶۵۰۰ الزامی است، تاکید کرد: شرایط بومی گزینی بر اساس ضوابط قطب بندی و ضرایب اختصاص داده شده به نیروهای بومی در جذب نیروهای دانشگاه فرهنگیان لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون استخدامی گفت: زمان دقیق برگزاری آزمون هنوز مشخص نیست و احتمالا مهر ماه خواهد بود که در شهریور ماه اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.
به گفته رییس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر نبود ظرفیت خوابگاهی مناسب برای دانشگاه فرهنگیان استان، سهمیه اختصاصی استان در دانشگاه فرهنگیان را کاهش داده است و در این زمینه نیاز به همراهی مسئولان استانی وجود دارد.

برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا