شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22652
تعداد نظرات: ۰

اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر بتازگی ۱۴۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسه های درمانی طرف قرار داد را پرداخت کرد.   به گزارش « صدای استان »؛ مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال مربوط به خدمات سطح یک و پزشکان خانواده است که به شبکه های بهداشت و…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 مرداد 1398 - 10:18

اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر بتازگی ۱۴۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسه های درمانی طرف قرار داد را پرداخت کرد.

 

به گزارش « صدای استان »؛ مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال مربوط به خدمات سطح یک و پزشکان خانواده است که به شبکه های بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است.

 

 

پرویز رمضانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با این میزان پرداخت کل مطالبات سال ۹۷ مراکز جامع خدمات سلامت و ۸۰ درصد مطالبات ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال استان بوشهر تسویه شده است.

وی بیان کرد: کل هزینه های سطح یک که در سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال بود تسویه شده است و مابقی پرداخت‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است.

رمضانی یادآور شد: تنها بخشی از مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه ها مربوط به سه ماه چهارم سال گذشته باقی مانده که سازمان در تلاش است با تامین منابع آنها را پرداخت کند.

الکترونیکی کردن خدمات سلامت

رمضانی گفت: مهمترین فعالیت سال‌جاری بیمه سلامت استفاده از زیرساخت‌های الکترونیک والکترونیکی کردن خدمات است که تاثیری مهم درمدیریت منابع، هزینه ها و روان‌سازی دسترسی بیمه شدگان به خدمات دارد.

وی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی از جمله این خدمات است که از شهرستان گناوه آغاز و با ایجاد  زیرساخت‌های لازم در زمینه دسترسی به سامانه تجویز نسخه الکترونیک و ارائه آموزش‌های لازم از ابتدای تیرماه شهرستان‌های دشتی و دیلم نیزبه این امکانات مجهز شدند.

رمضانی اضافه کرد: تلاش می شود با تامین تجهیزات و امکانات لازم نسخه نویسی الکترونیک به همه شهرستان‌های استان بوشهر تعمیم داده شود.

وی گفت: در زمان حاضر همه مطب‌های بخشی خصوصی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند و براساس بررسی انجام شده ۶۰ درصد خدمات ارائه شده به بیمه شده ها در شهرستان گناوه به صورت الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: براین اساس ویزیت پزشکان و تجویز ثبت نسخه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از ابتدای تیرماه از پزشکان خواستیم کل خدمات ویزیت خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

ارجاع الکترونیک

رمضانی گفت: طرح ارجاع الکترونیک به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی انجام و بیمه شدگان روستایی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش مراکز جامع خدمات سلامت هستند در صورتیکه نیاز به ارجاع به متخصص و فوق تخصص داشته باشند به صورت الکترونیکی به مراکز دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارجاع می شوند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود امکان ارجاع الکترونیک به بخش خصوصی و سرپایی نیز فراهم شود.

رمضانی درباره ارجاع الکترونیک گفت: پزشک خانواده مراجعه های بیمه شده را در پرونده سلامت الکترونیک ثبت و ارجاع را به صورت الکترونیک انجام می دهد بعد از اینکه بیمار به پزشک متخصص مراجعه کرد کد ارجاع بازیابی و اطلاعات پرونده الکترونیک در اختیار پزشک متخصص قرار می‌گیرد و بعد از دریافت خدمات بازگشت ارجاع به پزشک خانواده ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر اسناد موسسه‌های سرپایی به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود اما در بخش بستری هنوز پرونده‌ها بصورت کاغذی در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد در این ارتباط یکی از بیمارستان‌های دولتی استان دسترسی به سامانه‌ها مهیا شده تا پرونده‌های بیمارستانی به صورت الکترونیک به بیمه ارسال شود.

پوشش بیمه‌ای مددجویان کمیته امداد

رمضانی گفت: براساس تفاهم نامه و قانون برنامه از اول امسال پوشش بیمه‌ای همه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد در این ارتباط ۱۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۶ هزار نفر از مددجویانی که مراجعه کردند دفترچه صادرشده است و انتظار می رود مددجویان برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای

رمضانی گفت: در استان بوشهر ۵۱۰ هزار بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که برای رفع هم پوشانی بیمه‌ای آنها از سال گذشته اقدام شده و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارای هم‌پوشانی بیمه‌ای بودند براساس ضوابط حذف شدند.

برنامه متناسب سازی موارد بستری

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت تجویز، ارائه منطقی خدمات سرپایی، بستری، نظارت بر موسسه ها، افزایش ارائه خدمات و منطقی شدن خدمات بستری برنامه متناسب سازی موارد بستری در دستور کار قرار دارد.

رمضانی افزود: براساس این برنامه معیار علمی بستری بیماران، طول زمان بستری و سطح کیفیت خدمات باید مشخص باشد./ایرنا


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا