چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22586
تعداد نظرات: ۰

کارت سوخت هوشمند که طی سال های گذشته از چرخه استفاده خارج شده بود، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار است دوباره به چرخه بازگردد و حالا که شمارش معکوس برای استفاده از این کارت در ۲۰ مرداد آغاز شده است.     به گزارش « صدای استان »؛ این درحالیست…

تاریخ انتشار: شنبه ، 5 مرداد 1398 - 18:13

کارت سوخت هوشمند که طی سال های گذشته از چرخه استفاده خارج شده بود، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار است دوباره به چرخه بازگردد و حالا که شمارش معکوس برای استفاده از این کارت در ۲۰ مرداد آغاز شده است.

 

 

به گزارش « صدای استان »؛ این درحالیست که سال گذشته طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت در دستور کار بود و این موضوع باعث شد تا تب صدور کارت سوخت بخوابد، ولی مجددا تصمیم مسئولان تغییر کرد.

 

Related image

 

برخی رانندگان که اقدامی برای ثبت نام کارت سوخت نکرده یا مرحله ثبت نام آنها تکمیل نشده، با نزدیک تر شدن به زمان استفاده از کارت های سوخت شخصی، نگران و جویای راهکاری برای ثبت نام هستند. این گروه عمدتا کارت سوخت خودرو را مفقود کرده و با این پرسش مواجه اند که تا زمان اجرای طرح، درصورت ثبت نام هم خبری از کارت سوخت جدید نشود.

 

 

در همین خصوص، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بوشهر می گوید: کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر از طریق شرکت پست و برای افرادی که در مرحله قبلی ثبت نام کرده اند، به آدرس منازل شان ارسال می شود.

 

 

مهرداد بیوکی درباره این سوال که طرح تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت به کجا رسید؟ تصریح کرد: این موضوع منتفی شده و برای افراد متقاضی کارت سوخت صادر می شود.

 

 

یکی از نگرانی ها مربوط به افرادی است که طی این مدت تغییر آدرس داشته اند و نگران هستند کارت سوخت آنها به دست اشخاص دیگر برسد. در همین خصوص بیوکی اعلام کرد: افرادی که طی این مدت آدرس پستی شان تغییر کرده، باید آدرس دقیق شان را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اصلاح کنند تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

 

 

برای بازیابی رمز کارت سوخت به شرکت پخش و پالایش بروید

 

 

او همچنین اضافه کرد: کسی که رمز کارت سوختش را فراموش کرده، می تواند با داشتن اصل کارت سوخت، کارت ماشین و کارت ملی به نواحی این شرکت در شهرستان ها مراجعه کند تا رمز آن احیا شود.

وی گفت: افرادی که براساس فراخوان قبلی برای درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

یکی از مشکلات نیز درباره خودروهای با عمر بالای ۲۰ سال و موتورسیکلت های بالای ۱۰ سال است که فرسوده تلقی شده و سامانه دولت، درخواست کارت سوخت را برای آنها ثبت نمی کند.

بیوکی در این زمینه اظهار داشت: اگر چه طرح استفاده از کارت سوخت هوشمند از ۲۰ مرداد اجرا می شود، اما برای مشکلات احتمالی، در هر جایگاه یک کارت سوخت وجود خواهد داشت، هرچند بنای شرکت فرآورده های نفتی این است که برای مدیریت مصرف سوخت، پس از مدتی، در هیچ جایگاهی کارت سوختی وجود نخواهد داشت و هر کسی باید با کارت سوخت خودروی خودش سوخت گیری کند.

 

 

تغییر قیمت و سهمیه در دستور کار نیست

 

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: تغییر نرخ یا تعیین سهمیه بنزین از ۲۰ مردادماه واقعیت ندارد و صرفا قرار است سوخت گیری با کارت شخصی در دستور کار قرار بگیرد.

 


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا