چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22199
تعداد نظرات: ۰

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس با همکاری بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه بین المللی موفق به چاپ مقاله در مجله علمى معتبر نیچر پلنتس شد.     به گزارش صداى استان، خانم دکتر لیلی کرمی، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، توانسته است با همکاران علمی، بین المللی خود درسال ۲۰۱۹ مقاله…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 5 تیر 1398 - 15:26

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس با همکاری بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه بین المللی موفق به چاپ مقاله در مجله علمى معتبر نیچر پلنتس شد.

 

 

به گزارش صداى استان، خانم دکتر لیلی کرمی، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، توانسته است با همکاران علمی، بین المللی خود درسال ۲۰۱۹ مقاله ی علمی پژوهشی تحت عنوان: “بیو سنتز اسفنگو لیپید، فراساختار پلاسمو دسماتاذ و تخلیه ازآوند آبکش را تعدیل می کند”  را در نیچر پلنتس به چاپ برساند .

 

این پژوهش به سازگاری هر چه بیشتر گیاهان با محیط زیست کمک می کند و درنهایت تاثیرات مفیدی در بهبود زندگی بشر می گذارد.

گفتنى است دکتر لیلا کرمى، همسر دکتر یونس خسروانى مدیرکل سابق تامین اجتماعى استان بوشهر است که اخیراً با حضور کشور فنلاند و ارایه تحقیق علمى خود، این موفقیت مهم بین المللى را کسب نموده است.
مقاله بانوى بوشهرى در سایت وزارت علوم نیز بازنشر شده و رؤساى دانشگاه هاى خلیج فارس و علوم پزشکى استان بوشهر طى مراسمى از دکتر کرمى براى این موفقیت ارزشمند تقدیر کردند.

 

لازم به ذکر است، مجله نیچر (Nature) که از سال ۱۸۶۹ میلادی تاکنون منتشر می‌شود یک نشریه هفتگی جامع است که در میان پرارزش‌ترین مجله‌های علمی جهان قرار دارد. این نشریه ارجاع داده شده‌ترین مجله علمی است و ضریب تأثیرگذاری مجله در سال ۲۰۱۷ با نمره تقریبی ۵۵ در رده اول نشریات علمی جامع قرار گرفت.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا