پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22132
تعداد نظرات: ۰

بابک شاکر     « صدای استان »؛ تا پاسی از نیمه شب کودکانی شش یا هفت ساله که حتی توان ایستادن هم ندارند در چهار راه‌ها پرسه می‌زنند. ما در شهری زندگی می‌کنیم که آسیب‌های اجتماعی در نزدیک‌ترین نقاط جامعه به ما حضور دارد .     این آسیب‌های اجتماعی آنقدر ملموس و در…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 3 تیر 1398 - 13:39

بابک شاکر

 

 

« صدای استان »؛ تا پاسی از نیمه شب کودکانی شش یا هفت ساله که حتی توان ایستادن هم ندارند در چهار راه‌ها پرسه می‌زنند. ما در شهری زندگی می‌کنیم که آسیب‌های اجتماعی در نزدیک‌ترین نقاط جامعه به ما حضور دارد .

 

 

Image result for ‫کودکان کار‬‎

این آسیب‌های اجتماعی آنقدر ملموس و در دسترس است که برای شناخت آنها صرفا شمارش آن کفایت می‌کند تا بررسی جهت شناخت آن … امور اجتماعی استانداری بوشهر و بهزیستی جلسات متعدد گرفتند جهت مقابله !!! با کارکودکان، اما به جای بهبود وضعیت و مهار این شرایط تأسف بر انگیز به خیمه شب بازی‌های خیابانی روی آوردند، زیرا آسیب برای آنها در جلسات اداری و نمود رسانه‌ای آن محدود می‌شد نه حل معضل اجتماعی در یک شهر کم جمعیت و کوچک که به راحتی می‌توان اقدامات تأمینی مناسب را برای آن انجام داد .

 

کودک کار ماحصل بی‌تدبیری و بی مسئولیتی مدیران استانی و شهری بوشهر است که در یک روز به راحتی می‌توانند مشکل را حل کنند بی سر و صدا و با ساماندهی مناسب آن.

 

کودک کار از مریخ نمی‌آید، از دریا ظاهر نشده ، اینها کودک هستند حتی اگر به قول آقایان مدیر اتباع بیگانه باشند که نیستند ، تمام خانواده‌های ایرانی که با تفرعن شیشه ماشین را پایین می‌کشیم و با اخمی می‌خواهیم شیشه را پاک نکند یا گل نمی‌خواهیم یا … انتهای کودک کار کینه تلخی ست که از جامعه به دل می‌گیرد و از این آسیب به آسیبی جدی تر می‌رسد ، از خشونت اخم‌های من خشونت تازه‌ای تولید می‌شود .

 

کودک کار پشت در خانه ما نیست ،آقایان مدیر امشب که روی فرزندتان پتوی کشیدید به او بگویید فردا شیشه‌های زندگی را شفاف پاک کند … شاید چشمان آنان خوب مشکلات را ببیند.

آنقدر گفتیم و گفتیم تا کار به کودک آزاری در کارواش کشید ، حال چه کسی می‌خواهد پاسخ بی‌کفایتی آقایان مدیری را بدهد که دیدند و رد شدند، خواندند و آمار دادند، گذشتند و گذشتند…


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا