شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22114
تعداد نظرات: ۰

گفتگو با شکرالله عطارزاده نماینده اسبق بوشهر،گناوه و دیلم در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درباره دلایل رد صلاحیت و وضعیت نمایندگان فعلی و وضعیت جریان اصولگرایی انجام داده‌ایم .     « صدای استان » ؛ نماینده اسبق و کاندیداى احتمالى حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در یازدهمین انتخابات مجلس شوراى اسلامى در گفتگوى…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 2 تیر 1398 - 09:58

گفتگو با شکرالله عطارزاده نماینده اسبق بوشهر،گناوه و دیلم در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درباره دلایل رد صلاحیت و وضعیت نمایندگان فعلی و وضعیت جریان اصولگرایی انجام داده‌ایم .

 

 

« صدای استان » ؛ نماینده اسبق و کاندیداى احتمالى حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در یازدهمین انتخابات مجلس شوراى اسلامى در گفتگوى اختصاصى با “عصر بوشهر”:

 

 

قبلا در رسانه‌های استان برای انتخابات اعلام حضور کردم و صحیح نمی‌دانم درباره مسائل گذشته صحبت کنم ولی هر دوره شرایط خاص خودش را دارد و پرداختن به آن مشکلاتی که سد راه حضور من در انتخابات دوره‌های هشتم تاکنون بوده دردی را از جامعه دوا نمی‌کند و غیر ضروریست. حاکمیت چنین تصمیمی گرفتند و اگر شرایط بدتر هم به وجود بیاید بازهم تابع نظام هستم و میدان را خالی نخواهم کرد.

 

مداوم بحث‌های فضای مجازی را درباره انتخابات رصد می‌کنم و به دلیل مشکلات و فقر و عملکرد ضعیف نمایندگان، مردم مدعی عملکرد نمایندگان هستند و این مباحث در فضای مجازی آزار دهنده است.
عملکرد ضعیف نمایندگان باعث شده که استان بوشهر بالاترین سطح تورم و بیکاری را در کشور داشته باشد و نتوانسته‌اند از ظرفیت اشتغال‌زایی تاسیسات نفتی و گازی استان به نفع اشتغال جوانان استان استفاده نمایند.

 

قشر جوان عصبانی است چون مشکلات عدیده دارد و آماده کردن این قشر جهت حضور آگاهانه در انتخابات و آمدن آنان پای صندوق رای باید نشست‌های توجیهی، پرسش و پاسخ و سخنرانی برگزار شود. فضای مجازی هم سوهان روح جوانان شده و به شدت از عملکرد نمایندگان ناراضی هستند.

 

جریان اصولگرایی هم مثل جریان اصلاح‌طلبی پراکنده و متفرق است. جریان اصولگرایی به ده‌ها گروه با تاثیرگذاری اندک تبدیل شده است وقتی جریانی در انتخابات شکل می‌گیرد و بعد از انتخابات کلا از بین می‌‍رود و با فاصله یک یا دو ماهه همه چیز فراموش می‌شود و موجبات دلزدگی و کنار کشیدن نیروها از جریانت سیاسی می‌شود که این یک مرض سیاست پیشگی در جامعه ماست. البته این اتفاق در اصلاح‌طلبی هم وجود دارد.

 

اول انقلاب که حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت این تشکیلات به یک حزب فراگیر کشوری تبدیل شد و بعد از آن هیچ تشکیلات و حزبی نتوانست به آن درجه فراگیری برسد. اعضاء حزب نظرات خود را به مرکزیت می‌رساندند و به نامه‌های مرکزیت تاعمق روستاهای کشور هم گسترش پیدا می‌کرد.

 

حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری و سایر تشکل‌های اصولگرایی که شکل گرفت اثرگذاری کشوری کمتری داشته و نقش فراگیر پیدا نکرده‌اند و این بی‌اثری یا کم اثری بخاطر آن است که فقط در زمان انتخابات ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده اند. به تازگی مطلبی خواندم که یکی از آقایان باسابقه سیاسی استان با سیاست و زیر چتر و عنوان یک گروه سیاسی اصلاح‌طلبی خداحافظی کرده است . چنین مواردی در بین اصولگراها هم وجود دارد.

 

یکی از مشکلاتی که تصویب قانون جدید انتخابات به وجود آورده این است که هر کسی بخواهد در انتخابات شرکت کند باید از سوی یک حزب معرفی شود شاید افرادی بخواهند مستقل باشند و زیر پرچم حزب خاصی نروند و با این قانون آزادی عمل از نمایندگان گرفته می‌شود.

 

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا