چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22029
تعداد نظرات: ۰

خارج کردن درب قمقمه و هسته زردآلو از مری دو کودک در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر صورت گرفت.   به گزارش « صدای استان » به نقل از  روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس؛ دکتر عاطفه اسفندیاری رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس گفت: در بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 26 خرداد 1398 - 21:45

خارج کردن درب قمقمه و هسته زردآلو از مری دو کودک در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر صورت گرفت.

 

به گزارش « صدای استان » به نقل از  روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس؛ دکتر عاطفه اسفندیاری رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس گفت: در بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی اطفال در بیمارستان شهدای خلیج فارس، روند تشخیص و درمان کودکانی که مبتلا به بیماری‌های گوارشی هستند به طور کامل و با حداقل هزینه انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه بیماران به خارج از این شهرستان نیست.

 

 

فوق تخصص گوارش اطفال نیز در این باره گفت: اکثر موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد؛ سکه و اسباب بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد این موارد بدون علامت می‌باشند.

 

دکتر محمدرضا فریبرزی اظهار داشت: دو مورد بیمار که با حالت تهوع و درد شدید قفسه سینه وارد اورژانس اطفال  بیمارستان شده بودند، نفر  اول یک پسر دوازده ساله که  در حین آب خوردن از قمقمه خود درب پلاستیکی آن را قورت داده بود که در گرافی نیز چیزی مشخص نبود پس از حضور متخصص و تکنسین بیهوشی و انجام بیهوشی مختصر آندوسکوپی انجام شده و با کادر تخصصی آندوسکوپی بخش آندوسکوپی جسم خارجی که در قسمت فوقانی مری بود به وسیله آن خارج شد.

 

وی افزود: بیمار دوم یک دختر ۸ ساله بود که در حین خوردن زردآلو، هسته آن را قورت داده و هسته آن در مری گیر کرده و باعث درد شدید در قسمت میانی قفسه سینه و پشت شده بود که پس از بیهوشی مختصر توسط تیم بیهوشی هسته زردآلو که در قسمت میانی مری گیر کرده بود به وسیله آندوسکوپی به کمک کادر تخصصی آندوسکوپی خارج شد.
فوق تخصص گوارش اطفال تاکید کرد: بلع باتری نیز بسیار خطرناک است و باعث پارگی مری ظرف چند ساعت می‌شود.

 

دکتر فریبرزی اضافه کرد: اجسام نوک‌تیز هم می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق شود و ممکن است باعث خونریزی شدید شود بنابراین اجسام نوک تیز و باتری باید به وسیله آندوسکوپ، اورژانسی خارج شوند و توصیه می‌شود این اجسام نباید در دسترس کودکان زیر سه سال قرار گیرد.

 

 


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا