جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 21974
تعداد نظرات: ۲

مراسم برگزار شد و خوب یا بد، با استقبال خوبی از سوی اصلاح‌طلبان مواجه نشد تا تبعات برخى تک روى‌ها و فرصت‌طلبى‌ها را بیشتر نمایان سازد.     « صدای استان »؛ اخیراً گردهمایی با عنوان اصلاح‌طلبان دشتستان با حضور خانم فخاری عضو شورای شهر تهران و مقدری دبیر کل سازمان عدالت و آزادی ایران…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 23 خرداد 1398 - 15:45

مراسم برگزار شد و خوب یا بد، با استقبال خوبی از سوی اصلاح‌طلبان مواجه نشد تا تبعات برخى تک روى‌ها و فرصت‌طلبى‌ها را بیشتر نمایان سازد.

 

 

« صدای استان »؛ اخیراً گردهمایی با عنوان اصلاح‌طلبان دشتستان با حضور خانم فخاری عضو شورای شهر تهران و مقدری دبیر کل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی و رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور در شهر برازجان صورت گرفت که عنوان برنامه با واقعیت رویداد تفاوت فاحشى داشت و زنگ خطرى براى این جریان فکرى در سیاسى‌ترین شهرستان استان بوشهر محسوب مى‌شود.

 

 

 

 

مراسم برگزار شد و خوب یا بد، با استقبال خوبی از سوی اصلاح‌طلبان مواجه نشد تا تبعات برخى تک روى‌ها و فرصت‌طلبى‌ها را بیشتر نمایان سازد. برگزارکنندگان مراسم با ترفندهای تبلیغاتی سعی بر برجسته نمودن این مراسم به عنوان اصلاح‌طلبان استان بوشهر داشتند اما نه تنها اصلاح‌طلبان استان بوشهر بلکه اصلاح‌طلبان شهرستان دشتستان نیز از آن استقبال نکرده و چهره های شاخص اصلاح‌طلب در مراسم به تعداد انگشتان دست حضور نداشتند. دلیل آن هم گرچه عنوان نشد، ولى تک‌روی برگزار کننده مراسم بود .

 

جبهه اصلاحات و اندیشه اصلاح‌طلبی هیچوقت از تک‌روی و فرصت‌طلبی استقبال نکرده و آنرا مذموم می‌شمارد. فعالیت تشکیلاتی و خرد جمعی از عناصر مهمی بوده که اصلاح‌طلبان در هر سطح و مقیاس و در هر برهه زمانی به آن تاکید ویژه داشتند اما متاسفانه و با کمال تعجب میزبان این مراسم بدون عنایت به نظر همه لیدرها و فعالان شاخص اصلاح‌طلب دشتستان و با هدف لیدر نشان دادن خود بخصوص در فضای انتخابات این گردهمایی را برگزار کرد فارغ از اینکه قدری به عدم استقبال از این مراسم از سوی جبهه اصلاحات دشتستان توجه نماید. سالن پر شده بود از اقوام و نزدیکان میزبان و یک کاندیداى انتخابات مجلس تا با شواف تبلیغاتی، اذهان را متوجه پایگاه اجتماعی خویش نمایند. خسارت بارتر اینکه زمزمه هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه هزینه‌های این مراسم از سوی همان کاندیداى انتخابات مجلس شورای اسلامی تامین شده است.

 

Related imageشاید بتوان این اتفاق بد را تجربه خوبی دانست چرا که ثابت نمود هر شخص در هر جایگاهی در جبهه اصلاحات قصد شکاف و پراکنده نمودن این جبهه و معرفى خود بعنوان لیدر را داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.
فضای انتخابات نباید باعث شود دستپاچه و با خودمحوری، گعده‌های سیاسی را به وجود آورده و با پشت نمودن به همفکران خویش فقط صرفا به اهداف خود فکر کنیم. فرصت‌طلبی در گفتمان اصلاحات محکوم است . مردم دشتستان به دلیل مشکلات عدیده، سیاست‌زده شده و از جریانات سیاسی دلخوشی ندارند؛ اینکه تصور کنیم می‌توانیم به تنهایی فضای انتخابات مجلس را با این دست دورهمی‌ها تحت تاثیر گذاشته و جامعه را با خود همراه کنیم تصور و نگاهی باطل است.

 

اکنون مهمترین محوری که جریانات سیاسی استان باید آنرا در اولویت قرار دهند آسیب‌شناسی و بازنگری عملکرد خویش است. چرا مردم همانند سابق به آرمان‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی توجه نمی‌کنند. مادام که براى این سوال پاسخی نداشته باشیم نمی‌توانیم با سخنرانان و مدعوین فرا استانی و مرکزنشین و با گردهمایی‌های این چنینى، انتخابات مجلس را از آن خود کنیم.

 

برگزار کنندگان مراسم بدانند که کنش‌های شکاف ساز در اصلاح‌طلبان دشتستان به شدت از سوی جریان رقیب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. در اوضاعی که جریان اصلاحات به شدت نیازمند همگرایی، یکپارچگی و هم افزاییست خود محوری تکروانه خسارت وارد می‌نماید. شوربختانه بازتاب این مراسم مبنی بر عدم استقبال و عدم حضور مهمانان پای همه جریان اصلاحات استان و دشتستان نوشته شد اما باید خدمت مردم عرض کنم که این مراسم جنبه شخصی داشته است تا اعلام کنند که می توانند بدون همفکران و نظر اصلاح‌طلبان، موجودیت و هویت جدیدی از خویش تعریف نموده و در مقام تصمیم گیرنده اصلی در فضای سیاسی آتی این شهرستان باشند.

 

امیدواریم تجربه‌ای که از این مراسمات کم رونق بدست آمده محرک تولید الگوی رفتاری مناسب لیدرهای خودمحور باشد تا عنایت بیشتری به خرد جمعی و پرهیز از اقدامات شکاف ساز در جبهه اصلاحات باشد.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۲
احمد
15:45 - 1398/03/23

سلام و درود
بسیار نظر شما دقیق و کارشناسانه است واما انچه لازم است مد نظر استاندارمحترم قرار بگیرد این است که این اقایان برگزار کننده مشاوران استاندارند مشاورانی که هیچ تشخیص درستی از اوضاع سیاسی منطقه و شهرستان ندارند و درواقع خود دربین مردم هیچ اقبالی ندارند

اصلاحات برازجان
15:45 - 1398/03/23

برحق و منطبق با واقعیات…جریانی در دشتستان بدنبال محوری نشان دادن جایگاه خود و انحصارطلبی در طیف اصلاحات است و هدف بهره برداری سیاسی در انتخابات و استمرار بهرمندی های شخصی ست, غافل از اینکه این طرد شدکان سیاست نه با انتقادات بی هدف رسانه ای خود و نه با مظلوم نمایی و بی اختیاری و نه با این خوان نعمت گستراندن نمیتوانند اب رفته را به جوی بازگردانند و هنگامه زوال و فرود این فرصت طلبان فرا رسیده است

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا