جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 21705
تعداد نظرات: ۰

لیورپول با پیروزی ۲-۰ مقابل تاتنهام، قهرمان رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد. صدای استان ؛  در شبی که دو تیم نمایش چندان درخشانی ارائه ندادند، در نهایت این لیورپولی ها بودند که با گل های محمد صلاح و دیووک اوریگی به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را از آن خود کردند. بازی…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 خرداد 1398 - 10:36

لیورپول با پیروزی ۲-۰ مقابل تاتنهام، قهرمان رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد.

صدای استان ؛  در شبی که دو تیم نمایش چندان درخشانی ارائه ندادند، در نهایت این لیورپولی ها بودند که با گل های محمد صلاح و دیووک اوریگی به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را از آن خود کردند.

بازی هنوز جا نیفتاده بود که لیورپول روی اولین حمله اش صاحب یک ضربه پنالتی شد. سادیو مانه که در گوشه محوطه جریمه تاتنهام صاحب توپ شده بود، قصد ارسال آن را داشت که توپ به دست سیسوکو برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. صلاح پشت ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم به وسط دروازه، حساب کار را ۱-۰ کرد.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا اینکه در دقیقه ۱۰، روی حرکت سون و دفع توپ ناقص مدافعان لیورپول، سیسوکو صاحب موقعیت شد اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه آلیسون پیدا نکرد.

بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۱۷، شوت خطرناک ترنت الکساندر آرنولد، لوریس را به زحمت انداخت اما توپ از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت.

تلاش دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی ادامه داشت و البته این لیورپولی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نمی شد. در دقیقه ۳۸، این بار نوبت رابرتسون بود که با یک نفوذ خوب از سمت چپ و شوتی دیدنی، لوریس را مجبور به واکنش کند. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت این نیمه با همان یک گل به سود لیورپول به پایان رسید.

نیمه دوم را تاتنهام بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بر بازی مسلط بود اما بازیکنان این تیم نمی توانستند موقعیت خاصی روی دروازه لیورپول ایجاد کنند. در ادامه بازی متعادل تر شد اما در دقیقه ۵۸، این تاتنهام بود که صاحب موقعیت شد ولی ضربه سر فرتونگن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۶، پوچتینو با فرستادن لوکاس مورا به زمین، تلاش کرد تا تیمش را هجومی تر کند اما این لیورپولی ها بودند که می توانستند در دقیقه ۶۹ توسط جیمز میلنر به گل برسند ولی ضربه خطرناک این هافبک باتجربه، با اختلاف کمی از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت.

هرچه به دقایق پایانی نزدیک تر می شدیم، حملات تاتنهامی ها شدت می گرفت اما هوشیاری مدافعان لیورپول، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه ۷۵، سون بود که صاحب یک موقعیت خوب شد ولی فن دایک با حضور به موقع، توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۸۰ تاتنهامی ها تا آستانه باز کردن دروازه لیورپول پیش رفتند اما واکنش به موقع آلیسون، دروازه قرمزها را نجات داد. ۴ دقیقه بعد بار دیگر تاتنهام صاحب یک موقعیت خوب شد اما باز هم آلیسون مانع از باز شدن قفل دروازه لیورپول شد.

در مقابل، این لیورپولی ها بودند که در دقیقه ۸۶ به گل دوم رسیدند. اوریگی که با پاس ماتیپ صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت دقیق، توپ را به گوشه دروازه لوریس فرستاد.

تلاش بازیکنان تاتنهام برای جبران گل های خورده در دقایق پایانی ثمری نداشت و بازی با پیروزی ۲-۰ لیورپول به پایان رسید.

 

گزارش لحظه به لحظه: 

 

دقیقه ۵+۹۰: و تمااااااااااااااااااااام…. لیورپول با گل‌های محمد صلاح و دیووک اوریگی با نتیجه ۲ بر صفر تاتنهام را شکست داد و برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

دقیقه ۳+۹۰: هری کین هم بالاخره یک شوت داخل چارچوب زد، اما ضربه او هم مثل دیگر بازیکنان تاتنهام تبدیل به گل نشد و در آغوش آلیسون آرام گرفت.

دقیقه ۳+۹۰: یک بار دیگر سون در گلزنی ناکام بود و شوت ناگهانی او را بکر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲+۹۰: شوت پشت محوطه دنی رُز را آلیسون درازکش جمع کرد.

دقیقه ۲+۹۰: پنااااالتی؟ نه! اسکومینا این بار هم برای تاتنهام خطایی نگرفت و برخورد هری کین با ماتیپ را با چشمان خود دنبال کرد تا بازی به جریان بیفتد.

دقیقه ۹۰: تعویض سوم کلوپ به این صورت است: خوزه گومز به جای سادیو مانه.

دقیقه ۸۹: ضربه سر یورنته روی سانتر دنی رُز دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه ۸۷: گللللللللللللللللل برای لیورپول… چه بازیکنی! دیووک اوریگی! مهاجم بلژیکی که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، دفع ناقص مدافعان تاتنهام به ویژه فرتونگن روی کرنر و در ادامه پاس ماتیپ را با شوت پای چپ زمینی به دور از دستان لوریس، به تور دروازه تاتنهام چسباند تا لیورپول را درآستانه قهرمانی قرار دهد.

دقیقه ۸۷: گلللللللللللل نشد! …. سانتر تریپیر از کرنر و برخورد توپ با لوکاس مورا در مقابل دروازه لیورپول به سون رسید که ضربه سر او به اوت رفت؛ البته در این صحنه آفساید ستاره کره‌ای گرفته شده بود.

دقیقه ۸۵: وااااااااای….. شوت فنی دیدنی اریکسن از روی ضربه ایستگاهی به گوشه دروازه لیورپول می‌رفت که عکس‌العمل عالی آلیسون توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۳: پناااااااااااااالتی؟؟؟ نه؛ این بار اسکومینا اعتقادی به این تصمیم نداشت و در مشورت رادیویی با کمک ویدئویی خود بیرون از محوطه جریمه برای تاتنهام اعلام خطا کرد؛ در این صحنه دفع آرنولد با ضربه سر در سمت چپ زمین به دنی رُز رسید که او در زمان ورود به محوطه جریمه برخوردی با میلنر داشت تا یک خطا نصیب تاتنهام شود.

دقیقه ۸۲: فرناندو یورنته به جای دله آلی وارد زمین شد تا سومین تعویض تاتنهام هم انجام شود.

دقیقه ۸۱: سون توپ را از بین پاهای مدافع مقابل خود عبور داد ولی شوت پای چپ زمینی او در دستان لوریس جای گرفت.

دقیقه ۸۰: آلیسوووووووون….؛ دو واکنش خوب از دروازه‌بان لیورپول روی شوت سرکش سون و در ادامه شوت زمینی لوکاس مورا مانع از گلزنی بازیکنان تاتنهام شد.

دقیقه ۷۹: واااااااای…. یک موقعیت جدی دیگر برای تاتنهام و دله آلی؛ سانتر زیبای تریپیر از سمت راست زمین را آلی بالاتر از ماتیپ با ضربه سر زد که توپ با فاصله کمی از روی دروازه لیورپول به اوت رفت.

دقیقه ۷۵: سون نفوذ سریعی از میانه زمین تا محوطه جریمه لیورپول داشت، اما فن‌دایک مانع از به ثمر نشستن شوت او شد و توپ را به کرنر زد.

دقیقه ۷۴: تعویض دوم برای تاتنهام؛ اریک دایر وارد و سیسوکو از بازی خارج شد.

دقیقه ۷۳: گلللللللل؟؟؟؟ نه! ….. آلیسون بکر اجازه نداد پاس سون و چیپ چشم‌نواز دله آلی به کنج دروازه لیورپول برود.

دقیقه ۷۱: آلیسون شروع فوق‌العاده‌ای داشت و یک ضد حمله سریع تدارک دید، اما نفوذ محمد صلاح از جناح راست و پاس در عرض او به اوریگی نرسید تا مانه در شرایط دشواری صاحب موقعیت شود ولی در نهایت مدافعان تاتنهام اجازه ندادند این موقعیت ثمری برای لیورپول داشته باشد.

دقیقه ۷۱: ارسال تریپیر از سمت چپ به دنی رُز رسید که سانتر او مجددا تریپیر را در جناح راست صاحب توپ کرد ولی این بار ارسال او توسط آلیسون جمع شد.

دقیقه ۶۹: واااااااااااااااای…. نزدیک بود میلنر تنها هفت دقیقه پس از ورود به زمین لیورپول را به گل برساند؛ حرکت خوبی که مانه با تکنیک بالای خود از میانه زمین آغاز کرده و به محمد صلاح رسانده داده بود را این بازیکن به میلنر پاس داد ولی شوت او با فاصله کم از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: کمتر هوادار فوتبالی به یاد دارد که فینال لیگ قهرمانان اروپا به این اندازه کم‌موقعیت و بدون تنش دنبال شود.

دقیقه ۶۲: دومین تعویض هم برای لیورپول است؛ جیمز میلنر باتجربه به جای واینالدوم در ترکیب قرار گرفت.

دقیقه ۵۸: تابلوی تعویض برای اولین بار با نظر کلوپ بالا رفت؛ روبرتو فیرمینو که حتی یک موقعیت جدی ایجاد نکرد از زمین خارج و جای خود را به دیووک اوریگی داد.

دقیقه ۵۸: فرتونگن توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین را با ضربه سر به بیرون زد.

دقیقه ۵۴: دله آلی در محوطه جریمه لیورپول صاحب توپ شد که شوت روی پای او بعد از برخورد به فن‌دایک دفع شد.

دقیقه ۵۴: رابرتسون ارسال تند و تیزی به مقابل دروازه تاتنهام را لوریس زودتر از همه بازیکنان جمع کرد.

دقیقه ۵۴: صلاااااااااح…. از او بعید بود به راحتی از فرصت به دست آمده در محوطه جریمه تاتنهام استفاده نکند و نتواند شوت دقیقی بزند، اما ضربه او راهی به چارچوب دروازه نداشت و در برخورد با فرتونگن دور شد.

دقیقه ۵۳: شوت راه دور فابینیو مثل دیگر ضربات بازیکنان دو تیم بی‌دقت بود و در دو مرحله توسط لوریس جمع شد.

دقیقه ۵۱: شوت فرتونگن از پشت محوطه جریمه به مدافعان لیورپول برخورد کرد، اما قبل از آن آفساید سون اعلام شده بود.

دقیقه ۴۷: ارسال تریپیر از جناح راست به بعد از تیرک دوم را دله آلی نتوانست با ضربه سر به هم‌تیمی‌های خود برساند تا آرنولد توپ را دفع کند.

دقیقه ۴۶: شروع نیمه دوم توسط بازیکنان لیورپول که البته خیلی زود توپ را به تاتنهامی‌ها دادند.

دقیقه ۳+۴۵: نیمه اولِ نه چندان جذاب با تک گل ابتدای بازیِ محمد صلاح به سود لیورپول به پایان رسید.

دقیقه ۱+۴۵: «این چه شوتی بود؟» این زمزمه‌ای بود که یکی از تماشاگران قدیمی تاتنهام روی سکوها داشت و به ضربه بی‌دقت اریکسن از پشت محوطه جریمه لیورپول که به اوت رفت، واکنش نشان داد.

دقیقه ۴۴: شاگردان پوچتینو هیچ استفاده‌ای از حملات خود نمی‌کنند؛ آنها تا محوطه جریمه لیورپول می‌رسند ولی حتی یک بار هم دروازه آلیسون را تهدید نکردند؛ این بار هم دله آلی پاس در عمق بی‌دقتی به سون داد تا بکر با خروج از دروازه توپ را دراختیار بگیرد.

دقیقه ۴۲: ارسال آرنولد از روی کرنر سمت راست زمین را مدافعان تاتنهام برگشت دادند که در ریباند توپ به محمد صلاح رسید، اما شوت روی پای ستاره مصری به بازیکنان مقابل او برخورد کرد و مجددا به کرنر رفت.

دقیقه ۳۹: فرتونگن بخاطر برخوردی که با واینالدوم روی توپ ارسالی از کرنر داشت، از ناحیه دست مصدوم شد و حدود دو دقیقه در زمین حضور نداشت.

دقیقه ۳۸: ماتیپ زیر پرس شدید مهاجمان تاتنهام به زیبایی رابرتسون را در جناح چپ خط دفاعی لیورپول صاحب توپ کرد که این بازیکن با پیشروی تا زمین حریف، شوت روی پای فوق‌العاده‌ای به سمت دروازه زد، اما واکنش تماشایی لوریس مانع از به گل رسیدن لیورپول برای دومین بار شد.

دقیقه ۳۴: دله آلی چه موقعیتی هدر داد! بازیکن ملی‌پوش تاتنهام تا نزدیکی محوطه ۶ قدم لیورپول پیش رفت، اما نتوانست از بین دو مدافع این تیم شوت‌زنی کند یا پاس خوبی برای هری کین داشته باشد تا تنها یک کرنر برای تاتنهام به دست بیاید.

دقیقه ۳۰: بازی از تب و تاب اولیه افتاده و دو تیم بیشتر در میانه زمین کارشان را دنبال می‌کنند.

دقیقه ۲۵: اولین برخورد جدی فینال کارت زردی به همراه نداشت؛ رابرتسون در زمان بازگشت به عقب زمین با دست به صورت تریپیر زد که با وجود اعلام خطا برای تاتنهام، اسکومینا به بازیکن لیورپول اخطار نداد.

دقیقه ۲۳: ارسال تماشایی رابرتسون به مقابل دروازه تاتنهام را دنی رُز با ضربه سر به اوت فرستاد.

دقیقه ۲۳: فیرمینو از اشتباه دله آلی استفاده کرد ولی شوت زمینی او توسط مدافعان تاتنهام دفع شد.

دقیقه ۲۲: محمد صلاح در نبرد تن به تن با فرتونگن موفق بود، اما شوت پای چپ او دقت لازم را نداشت و به اوت کنار زمین رفت.

دقیقه ۲۰: فرصت‌سوزی سون برای دومین بار تکرار شد؛ ستاره کره‌ای تاتنهام نتوانست از پاس در عمق اریکسن استفاده کند و سر توپ او را مدافعان لیورپول دور کردند.

دقیقه ۱۷: واااااااااااای… شوت ناگهانی و تماشایی آرنوووووووووولد از فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری با اختلاف اندک از کنار تیرک عمودی دروازه تاتنهام عبور کرد.

دقیقه ۱۰: سون با یک پا دو پاهای ریز در محوطه جریمه لیورپول جولان داد و قصد گلزنی داشت که ماتیپ توپ را دفع کرد، اما در ادامه توپ به سیسوکو رسید که شوت پُرقدرت و کم دقت او از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶: فن دایک با قامت بلند خود ارسال سیسوکو از کرنر را با ضربه سر دفع کرد تا حمله اول تاتنهام ثمری نداشته باشد.

دقیقه ۲: گللللللللللللللل برای لک لک‌ها…. مو صلاح…. پنالتی اعلام شده برای لیورپول را محمد صلاح به بهترین شکل استفاده کرد و در حالی که لوریس به سمت چپ شیرجه زده بود، شوت محکمی به مرکز دروازه زد تا گل اول فینال به نام اول ثبت شود.

ثانیه ۲۳: پناااااااااااااااااااالتی در یک حمله نصف و نیمه برای لیورپول! مانه قصد داشت ارسال کوتاهی در بدو ورود به محوطه جریمه انجام دهد که توپ به سینه و دست چپ سیسوکو برخورد کرد تا اسکومینا در سوت خود بدمد و اعلام پنالتی کند.

ثانیه یک: فینال تمام انگلیسی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت خوزه آنتونیو ریس و با سوت دمیر اسکومینا، داور ۴۳ ساله اسلوونیایی آغاز شد.

ترکیب اصلی دو تیم اعلام شد؛

لیورپول: آلیسون- آرنولد- ماتیپ- فن دایک- رابرتسون- فابینیو- هندرسون- واینالدوم- صلاح- مانه- فرمینو

بازیکنان تعویضی لیورپول: مینیوله- کلهر- لوورن- کومز- مورنو- میلنر- لالانا- چمبرلین- شقیری- اوریگی- برستر- استوریج

تاتنهام: لوریس- تریپیر- آلدروایرلد- فرتونگن- روس- سیسوکو- وینکس- اریکسن- دله آلی- سون هیونگ مین- هری کین

بازیکنان تعویضی تاتنهام: وورم- سانچس- فویث- دیئیس- اوریر- دایر- واکر پیترس- وانیاما- لوکاس مورا- لاملا- یورنته

در حالی که دیگر زمان زیادی به آغاز این فینال هیجان انگیز باقی نمانده، می توانید آخرین اخبار و حواشی مربوط به این دیدار را اینجا دنبال کنید:

۲۲:۴۰: کلودیو رانیری، سرمربی ایتالیای هم تماشاگر فینال امشب در واندا متروپولیتانو خواهد بود.

۲۲:۲۹: هوادار تاتنهام خواب قهرمانی در لیگ قهرمانان می بیند؟

۲۲:۱۴: هواداران لیورپول در حال ورود و مستقر شدن در واندا متروپولیتانو


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا