جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 21619
تعداد نظرات: ۰

این روزها بازار مطلب نویسی از نگاه‌های مختلف در مورد محمدعلی نجفی داغ است.     « صدای استان » ؛ سید حسن محمدی – مطالبی که اگر چه عمل انجام شده از جانب او را تایید نمی‌کند اما توصیف وجنات و سکنات نجفی از زبان دوستان، دانشجویان، همکاران و هم کیشان وی از او…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 9 خرداد 1398 - 22:47

این روزها بازار مطلب نویسی از نگاه‌های مختلف در مورد محمدعلی نجفی داغ است.

 

 

« صدای استان » ؛ سید حسن محمدی – مطالبی که اگر چه عمل انجام شده از جانب او را تایید نمی‌کند اما توصیف وجنات و سکنات نجفی از زبان دوستان، دانشجویان، همکاران و هم کیشان وی از او آنقدر زیباست که تا حدودی به سمت همدردی پیش می‌رود.

 

 

نگارنده این مطلب نیز با بررسی سوابق نجفی چه از زبان شاهدین و چه به شهادت اسناد موجود نه تنها در ذهن خود چنین شخصی را بری از این کار دانسته بلکه ضمن عدم تایید قتل، ارتکاب چنین جرمی را از انسانی با سوابق درخشان علمی و مدیریتی حاصل فشارهای روحی و روانی می‌داند.

 

 

اگر چه این مطالب دردی از کوهِ فشاری که بر نجفی است دوا نمی‌کند و یا از جزای جرم او نمی‌کاهد اما حداقل خانواده وی با خواندن این مطالب احساس تنهایی کمتری می‌کنند و عده‌ای از افراد علمی، مدیر و فعالان را کنار خود حس کرده و این نکته بسیار خوبی از نظر روحی و روانی برای این خانواده است.

 

 

این مقدمه را گفتم تا به حادثه دیگری که تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته و منجر به غفلت نویسندگان، مدیران، عالمان و … شده اشاره کرده و انتقادی وارد کنم.

 

قبل از آنکه مسئله را مطرح کنم متذکر شوم که به احتمال قوی این متن ممکن است موجب خوشایند عده‌ای و یا تنفر عده‌ای دیگر شود. لذا با علم کامل به این موضوع، دست به قلم برده‌ام تا به زعم خود مطلب حقی را عنوان کنم و انتقاد و استقبال دیگران را با جان و دل پذیرا هستم.

 

 

همه می‌دانیم که در فاصله‌ای ناچیز پس از قتل همسر دوم نجفی توسط او، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در نیمه‌های شب به دست فردی با هویت معلوم سلاخی شد.

 

Image result for ‫حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون‬‎

فارغ از دلایل این قتل توسط عامل آن به نظرم حال و روز زن و فرزند این امام جمعه که همه شب، خنده‌های سرپرستشان را کنار سفره افطار حس می‌کردند و حالا او را به عنوان یک پشتوانه بزرگ کنار خود نمی‌بینند بدتر از خانواده نجفی باشد که هنوز امیدوارند سرپرستشان به خانه برگردد!

 

 

قصدم مرثیه سرایی نیست اما می‌طلبد بزرگان و فعالان، با نوشتن و تقبیح این عمل و همدردی با خانواده این فرد آنها را هم یاور باشند تا احیانا عده‌ای به غلط از آب گل آلود ماهی نگیرند و فکر نکنند این سکوت به معنای تایید اقدام آن مجرم دیگر و از سر سوءاستفاده جناحی است.

 

 

مطالبی که در فضای مجازی در مورد نجفی منتشر می‌شود را ممکن است خانواده حجت الاسلام خرسند هم بخوانند و احساس تنهایی بیشتری کنند و با خود بگویند سابقه پدر ما اگر از نجفی بیشتر نباشد خیلی کمتر هم نیست. تازه او تحت هر شرایطی که باشد قتل هم مرتکب شده و پدر ما بدون گناه خونش بر زمین جاری شده است.

 

 

بدانیم امام جمعه فقید کازون نیز از سال ۶۲ یعنی زمانی که فقط ۱۵ سال داشت تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت و شش سال از بهترین دوران عمرش را برای وطن گذاشته بود و بعدها هم در کمال سلامتِ شخصیتی تا به امروز به زندگی خود ادامه داد و در سن ۵۲ سالگی در یک حادثه تلخ خانواده اش را تنها گذاشت.

 

مگذار که خستگان بمیرند

دور از تو به انتظارِ مرهم

سید حسن محمدی
پنج شنبه ۹ خرداد ۹۸


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا