جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 21551
تعداد نظرات: ۰

کاش تیم همراه رییس جمهور هر روز قیمت‌ها را بر روی میز او می‌گذاشتند که خود بهترین نظرسنجی است. قیمت‌هایی که روزانه یا بهتر بگوییم ساعتی تغییر پیدا می‌کند و معلوم نیست خانواده‌ای که سرپرست آن سه ماه است حقوق نگرفته، چگونه چرخ زندگی خود را می‌چرخاند. « صدای استان »؛ این روزها در فضای…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 7 خرداد 1398 - 10:09

کاش تیم همراه رییس جمهور هر روز قیمت‌ها را بر روی میز او می‌گذاشتند که خود بهترین نظرسنجی است. قیمت‌هایی که روزانه یا بهتر بگوییم ساعتی تغییر پیدا می‌کند و معلوم نیست خانواده‌ای که سرپرست آن سه ماه است حقوق نگرفته، چگونه چرخ زندگی خود را می‌چرخاند.

« صدای استان »؛ این روزها در فضای مجازی توجه ویژه‌ای به سخنان رییس جمهور روحانی در مورد “نظر سنجی با نگاه” شده است. وقتی سخنان روحانی را در جمع مدیران رسانه خواندم چنین جمله‌ای ندیدم. در  سایت ریاست جمهوریهم چیزی پیدا نکردم.

 

 

در سایت ریاست جمهوری آمده بود «روزانه هنگام رفت و آمد در خیابان‌ها و همچنین در سفرهای استانی از چهره‌های مردم شرایط کشور و زندگی آنها را شخصاً ارزیابی می‌کنم.»

در بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری همین جمله به نقل از سایت ریاست جمهوری منتشر شده بود. با مراجعه به فیلم این سخنرانی اما می‌بینیم که رییس جمهور دقیقا از لفظ نظرسنجی استفاده می‌کند و می‌گوید «من هر روز از توی ماشینم قیافه مردم رو می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم. از روی اینکه چند نفر می‌خندن، چند نفر عصبانی هستن، چند نفر قیافه شون گرفته است.»

 

 

آقای رییس جمهور! لطفا دیگر اینگونه نظرسنجی نکنید

 

 

یاللعجب از این نظرسنجی و از این سانسور. واقعا که خنده آمد خلق را!

به نظر می‌رسد اهالی نهاد ریاست جمهوری هم فهمیده‌اند نظرسنجی رییس جمهور چندان علمی نیست زین سبب دست به سانسور آن زده‌اند تا دیگران هم فکر نکنند می‌شود از پشت شیشه‌های دودی ماشین ضد گلوله پی به مشکلات مردم برد.

 

 

آقای رییس جمهور! مشکلات اغلب مردم بی‌شمار است. بیشتر از آنکه بشود از پشت شیشه آن را فهمید.

قدیمی‌ها گفته‌اند «طرف با سیلی صورت خودشو سرخ نگه می‌داره» تا آبرو‌یش جلوی مردم نرود. ما از این آدم‌ها زیاد داریم. شاید آقای روحانی با دیدن سرخی صورت این افراد تصور کرده‌اند آنها اوضاع خوبی دارند اما نه، حال و روز زندگی  مردم خوب نیست.

 

 

کاش تیم رییس جمهور هر روز قیمت‌ها را روی میز او می‌گذاشتند که بهترین نظرسنجی است. قیمت‌هایی که روزانه یا ساعتی تغییر پیدا می‌کند و معلوم نیست خانواده‌ای که سرپرست آن سه ماه است حقوق نگرفته، چگونه چرخ زندگی خود را می‌چرخاند.

این روزها خبر اخراج از کار را هم کم نمی‌شنویم. تولیدکنندگانی که به دلیل شرایط بد اقتصادی و بدهی به بانک‌ها، کار خود را تعطیل می‌کنند و آمار بیکاران ایران را اضافه.

 

 

شرایط اقتصادی کشور اصلا نظرسنجی نمی‌خواهد. شرایط آنقدر واضح است که سخن گفتن از آن به مثابه این ضرب المثل است که «از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است!»

بهتر است جناب رییس جمهور به جای اثبات اینکه به مردم نشان دهد از مشکلات آنها خبر دارد،  این مشکلات را حل کند. خبر داشتن ایشان هیچ دردی از دردهای مردم  کم نخواهد کرد./عصرایران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا