پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21414
تعداد نظرات: ۲

حدود ده بخش در استان بوشهر فاقد بخشدار هستند. گویا استاندار بوشهر در کنار تمام انتقاداتی که به عملکرد وی می باشد حتی در انتخاب بخشداران نیز دچار مشکل شده است.   « صدای استان »؛ محبوبه محسنی فرد –  گویا اصرار بر انتصاب خانم ها باعث کندی در روند تعین تکلیف بخشداری های استان…

تاریخ انتشار: شنبه ، 4 خرداد 1398 - 11:49

حدود ده بخش در استان بوشهر فاقد بخشدار هستند. گویا استاندار بوشهر در کنار تمام انتقاداتی که به عملکرد وی می باشد حتی در انتخاب بخشداران نیز دچار مشکل شده است.

 

« صدای استان »؛ محبوبه محسنی فرد –  گویا اصرار بر انتصاب خانم ها باعث کندی در روند تعین تکلیف بخشداری های استان شده است.
در هفته های اخیر، خبرهای این چنینی در اکثر رسانه های استان دیده می شود. به عنوان یک بانو برخود لازم دیدم که توضیحاتی را به مجموعه استانداری بوشهر و خدمت جناب گراوند در رابطه با مدیریت بانوان در سطح استان عرض کنم.

 

 

ابتدا جناب استاندار باید پاسخگو باشند چرا می خواهند بخشدار خانم انتخاب کنند؟ شاید می خواهند از ظرفیت نیمی از جمعیت تحصیل کرده و توانمند کشور که سال هاست نادیده گرفته شده اند، بهره مند شوند؟ اما چرا برای بخشداری؟ چرا فرماندار، معاون فرماندار یا مدیرکل خانم در استان منصوب نمی کنند؟ ممکن است رگ غیرت مردان باد کند و بگویند خانمی اینچنین توانمند در استان نداریم و همان بخشداری کافی است. بخشداری که چند بالادست آقا در مجموعه خود دارد و در اینصورت فرماندار و معاونان فرماندار هستند که ناتوانی هایی یک خانم را جمع و جور کنند.

 

 

بله، بنظر می رسد نگاهی اینچنین تبعیض آمیز، ترحم برانگیز، جنس دومی و جهان سومی به بانوان استان بوشهر وجود دارد. استاندار محترم بانوان را برای بخشداری و مدیریت نمی خواهد بلکه صرفا آنها را برای پرشدن کلکسیون مدیریتی خود می خواهد. برای اینکه به وزیر کشور گزارش دهد از ظرفیت بانوان استفاده شده است. برای اینکه بانوان را تحت سیطره نگاه های از بالا به پایین مردان نگه دارد.

 

 

اگر غیر از این است ملاک استاندار برای انتخاب بخشدار باید شایسته سالاری باشد نه خانم محوری! چرا می خواهد حتما بخشدار خانم انتخاب کند؟ اگر صلاحیت آقایان در این زمینه بالاتر است این اشتباهی آشکار است که بخواهیم از ظرفیت خانم ها استفاده کنیم. اما برای هزار و یک جایگاه دیگری که بانوان لیاقت و توانایی بالاتری دارند جسارت به خرج دهیم و بدون تعارف و مکث آنها را منصوب کنیم.

 

 

در استان بوشهر یک نماینده، یک شهردار و ١۵ عضو شورای شهر بانو داریم. چند خانم هم با حکم مستقیم استاندار مسئولیت گرفته اند. این نشان دهنده توانمندی بانوان استان است. شعار دولت افزایش سهم مدیریت بانوان بود. این اقدام باید واقعی و برحسب نیاز باشد نه برحسب شعارزدگی! بانوان نباید ویترینی مسئولیت بگیرند بلکه باید سهمی در مدیریت کلان استان داشته باشند.

 

 

جناب استاندار بانوان نیازمند نگاه ترحم آمیز شما نیستند، ما سال هاست تشنه برقراری شایسته سالاری هستیم. ما میخواهیم ملاک اول و آخر در انتصابات لیاقت و توانایی باشد. همانقدر که از رانت و رابطه بازی متنفریم از ترحم و نگاه مهربانانه هم منزجریم! اگر عدالت جنسیتی برقرار شود گامی به سوی توسعه برداشته ایم اما اگر مسئولیت ها ویترینی باشند چندین فرسخ به سوی عقب ماندگی پرتاب شده ایم.

 

 

یک توصیه به بانوان استان دارم، بیاید نظر جناب استاندار را در رابطه با انتصاب بانو برای بخشداری تحریم کنیم، اجازه ندهیم رزومه ای دهان پرکن و با پرستیژ برای استانداری شویم. این همان نگاه ابزاری و تبعیض آمیز به خانم هاست فقط به جای اینکه منفی و غیرمستقیم باشد مثبت و مستقیم است ولی معنی و نگاه هیچ تغییری نکرده است.

 

 

 

 

 

 


تعداد نظرات: ۲
مهدی بکران
11:49 - 1398/03/04

این کار استاندار ستودنی هست و باید حمایت شه. قطعا با درنظر گرفتن شایسته سالاری هست که زمان برشده است.

یک آگاه
11:49 - 1398/03/04

درود بر خانم محسنی فرد بله دقیقا همن جور هست. آن هم بخشداری مرکزی کهدر کل بخشدار مرکزی بودن بیشتر حالات تشریفاتی دارد

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا