سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21177
تعداد نظرات: ۰

بیش از ۴ ماه از رفتن ارسلان زارع فرماندار پیشین دشتستان از این شهرستان می‌گذرد و هنوز فرمانداری بزرگترین شهرستان استان با سرپرست اداره می‌شود.   « صدای استان »؛ بیش از ۴ ماه از رفتن ارسلان زارع فرماندار پیشین دشتستان از این شهرستان می‌گذرد و هنوز فرمانداری بزرگترین شهرستان استان با سرپرست اداره می‌شود….

تاریخ انتشار: شنبه ، 21 اردیبهشت 1398 - 09:35

بیش از ۴ ماه از رفتن ارسلان زارع فرماندار پیشین دشتستان از این شهرستان می‌گذرد و هنوز فرمانداری بزرگترین شهرستان استان با سرپرست اداره می‌شود.

 

« صدای استان »؛ بیش از ۴ ماه از رفتن ارسلان زارع فرماندار پیشین دشتستان از این شهرستان می‌گذرد و هنوز فرمانداری بزرگترین شهرستان استان با سرپرست اداره می‌شود. به نظر می‌آید متولیان تصمیم گیری استان حساسیت زیادی نسبت به فرمانداری دشتستان به خرج داده و حاضر نیستند هرچه زودتر تلکیف این شهرستان را معلوم کنند .

 

استاندار بوشهر باید این نکته را مد نظر داشته باشد که در وهله اول موارد غیرحساس را نزد افکار عمومی، حساس جلوه ندهد. مردم دشتستان به اندازه کافی مشکلات معیشتی و بحران دارند و ناکارآمدی مدیریتی بر زندگی آنها چنبر زده است. رسالت استاندار و دیگر تصمیم گیران در وهله اول باید این باشد که حساسیت‌ها و تعصبات را بزدایند نه خود بستر چنین امری را فراهم کنند. مگر قرار است با انتخاب فرماندار چه تحولی در زندگی مردم ایجاد شود. فرمانداران قبلی چه گلی بر سر مردم زده‌اند که فرماندار جدید نخواهد زد. حداقل فرماندار را انتصاب کنید تا وضعیت شهرستان از این بدتر نشود.

 

 

همه ما می‌دانیم مدیری که آینده مدیریتی خویش را بی ثبات ببیند نمی‌تواند کارکرد سازنده‌ای داشته باشد سرپرست یک اداره، بخشداری یا فرمانداری هم از این دسته است باید تکلیف مدیریتش مشخص شود تا با قاطعیت بیشتری بتواند تصمیم بگیرد.مگر ما نیروها و نخبگان مدیریتی در استان کم داریم مگر دشتستان تافته جدا بافته است مگر با انتصاب فرماندار قرار است برای مردم، دشتستان گل و بلبل شود .

 

اگر توان انتصاب یک فرماندار را ندارید حداقل آن را به مردم واگذار کنید و اجازه بدهید مردم برای یکبار فرماندار خویش را انتخاب کرده و ایشان را در مدیریت و تصمیم سازی همراهی نمایند. با یک نظرسنجی ساده می‌توان بین چند نخبه مدیریتی صاحب تجربه، تکلیف را مشخص کرد.

 

 

باور بفرمایید انتخاب فرماندار از انتخاب استاندار سخت‌تر نیست حتی استانداران کشور با سرعت بیشتری انتخاب شدند . تبعات این تعلل و وقت تلف کردن‌ها برای مردم است . مردم‌اند که باید هزینه‌های آن را بپردازند و نظاره‌ گر شهرستانی بدون فرماندار باشند . آیا مسئولین استان حاضرند تبعات آن را قبول نمایند . بیش از این انتخاب فرماندار دشتستان را اسیر تفکر سیاسی و بی‌مورد نکنید . شاخص گذاری برای انتخاب یک مدیر مفید و سازنده است اما تا کی ؟ تا کی می‌توانیم به شما فرجه بدهیم.

 

این روالی که شما پیش گرفته‌اید این تصور را در اذهان مردم بوجود می‌آورد که تصمیم سازان و مدیران استانی توان انتخاب یک فرماندار را هم ندارند چه رسد به حل مشکلات عمیقی که مردم روزانه به آن درگیراند. هرچه زودتر تکلیف دشتستان را معلوم کنید تا این شهرستان حداقل به مسیر قبلی خود برگردد.

 

 

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا