پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 21104
تعداد نظرات: ۲

وحید امیر   « صدای استان »؛ قصد نداشتم در مورد این موضوع خدمت هم استانی های عزیزم مطلبی عرض کنم گمان می کردم موضوع حادی نیست و ادامه نمی‌یابد اما واقعیت این است که حدود یک ماه ناخودآگاه به اجبار ما را درگیر خود کردند لذا در این یادداشت بخشی از آن اشاره می…

تاریخ انتشار: شنبه ، 14 اردیبهشت 1398 - 10:49

وحید امیر

 

« صدای استان »؛ قصد نداشتم در مورد این موضوع خدمت هم استانی های عزیزم مطلبی عرض کنم گمان می کردم موضوع حادی نیست و ادامه نمی‌یابد اما واقعیت این است که حدود یک ماه ناخودآگاه به اجبار ما را درگیر خود کردند لذا در این یادداشت بخشی از آن اشاره می کنم.

 

از ابتدای ‌انتشار هفته نامه عصر بوشهر و در اولین شماره سنگ های خود را با جریان‌های قدرت و فساد واکندیم . گفتیم در راه منافع مردم با احدی شوخی نداریم و آمده‌ایم تا با نهایت توانمان شفاف‌سازی کرده و دست‌های فساد را برای مردم رو کنیم. این تنها خواسته من نبود بلکه تمامی همکارانم در هفته نامه به این مقوله تاکید داشته و با هم عهد بستیم لحظه‌ای در راستای منافع جامعه درنگ نکنیم اما ظاهراً این امر برای جریان‌های رانت و فساد، گران آماده است.

 

از کانال‌های مختلف در این یک ماه اخیر با بنده تماس گرفته و ما را تهدید به واکنش کرده‌اند. ابتدا توجهی نکردیم و آنها را به قانون ارجاع دادیم اما دست از سرمان بر نداشتند و به راه‌های مختلف متوسل شدند تا ما را از هدفمان که همانا شفاف‌سازی و مبارزه با فساد است باز دارند و ظاهرا هشدارهای ما به مذاقشان خوش نیامده و عزم خود را جزم کرده اند تا با روش‌های مختلف ما را از سر راه خود بردارند.

 

انتخابات آینده برای آنها بسیار مهم است و به هیچ طریقی حاضر به فعالیت در راستای قانون نیستند و توقع دارند ما چشممان را ببندیم و فعالیت‌های فساد گونه آنها را نبینیم تا انتخابات مجلس ده ماه دیگر باقی مانده و ما هر زمانی که نیاز به بینیم شفاف و سریع با آنها تقابل خواهیم کرد اجازه نخواهیم داد با پول‌های بادآورده شرایط را به نفع خود رقم بزنند اگر قصدتان خدمت به مردم است این همه زد و بند برای چیست حال که واکنش تهدیدآمیز شما را مشاهده کردیم دانستیم دست روی نقطه خوبی گذاشته ایم.

 

دوباره تکرار میکنیم ما در مبارزه نه با احدی شوخی داریم و نه ترسی به دل داریم از ابتدا می دانستیم که این گونه مشکلات و تهدیدات برای ما بوجود خواهد آمد لذا چشم بسته راه را انتخاب نکرده ایم و تا جان در تن داریم این مسیر را ادامه خواهیم داد. بهتر است این عزیزان به جای توسل به زور و تهدید قدری به خود آمده و به هشدارهای ما توجه کنند و اگر توجه نکنید و نصیحت پذیر نباشید دود آن به چشم خودتان خواهد رفت .بیخود تماس‌های مکرر نگیرید و وقت خود را تلف نکنید. پوست ما به اندازه کافی در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی کلفت شده است در این ۷ سالی که توفیق پیدا کردم در عرصه رسانه فضایی پیدا کنم از این دست مشکلات و تهدیدات به کرات برایمان به وجود آورده و درست کردند لذا تلاش های شما خللی در راه ما ایجاد نمی‌کند.

سردبیر و مدیر مسئول هعفته نامه عصر بوشهر


برچسب ها: #وحید امیر
تعداد نظرات: ۲
معلم باز نشسته
10:49 - 1398/02/14

سلام
این تیتر ما را نترسانید انگیزه ای شد تا مطمئن شوم که می شود در این دورانی که همه نان را به نرخ روز می خورند بتوان به شما اعتماد کرد. تا شاید در قالب یک مقاله که شما منتشر می کنید صدایم به گوش مدیرکل آموزش و پرورش و روسای اداراتش برسد.

من یک معلم بازنشسته ام که از سر علاقه و کمی اجبار تصمیم گرفتم امسال هم تدریس کنم و تیتر درد دل من این است: وای به روزی که بگندد آموزش و پرورش
سر جلسه ی امتحان هستم و از اول به بچه ها می گویم که هر کس سرش روی ورقه ی خودش باشد و تقلب نکند و خلاصه آیین نامه ی امتحان را برای دانش آموزان مرور می کنم….مدتی از امتحان می گذرد که متوجه می شوم یکی از بچه ها که اتفاقاَ پدرش هم معلم است دائم از بغل دستی اش مطلب می گیرد. بلند می شوم و تذکر می دهم اما باز هم تکرار می کنند. مجبور می شوم برگ امتحانی را از هر دو دانش آموز بگیرم. اما از آنجا که دوست دارم بچه ها عمق نادرستی کارشان را درک کنندْ در گوشه ای با آن ها صحبت می کنم و شروع به نصیحت می کنم.
اما بچه های این دور و زمانه بسیار باهوش تر از ما هستند. یکی از آن ها گفت: آقا! حالا شما برگه را از ما گرفتید. آیا می توانید برگه را از مسولین خودتان هم بگیرید تا تقلب نکنند؟
دیشب یکی از معلمان مهمان ما بود. با پدرم درد دل می کرد. می گفتند که چه فایده که ما اینهمه تلاش می کنیم تا بچه هایی مودب و سالم و درستکار تحویل جامعه بدهیم در حالی که مسولین آموزش و پرورش خودشان همه نوع سوءاستفاده و تخلف را دارند.
رفیق پدرم می گفت: الان فلان آقا که چندین سال است معاون اداره است و زنش هم مدیر مدرسه است به هر شکلی از جایگاهشان سوءاستفاده می کنند. چرا خودشان اهل همین شهر هستند و خانه ی خودشان را اجاره داده اند و الان حدود ۶ سال است خانه ی سازمانی را اشغال کرده اند و از آن طرف معلمان بیچاره خانه ندارند و این آقا را هیچ کس بیرون نمی کند؟ زنش هم که ساعت ۹ می آید و ساعت ۱۱ می رود و آن وقت به بقیه ی مدیران می گویند که نظم را رعایت کنید و فلان و فلان.
حالا ما چگونه شعار درست کاری را بین دانش آموزان رواج دهیم. در حالی که منشاء آموزش و پرورش خودش راه را غلط می رود؟
مگر الان مدارس غیر دولتی پول نمی گیرند و به بچه ها نمره می دهند و به ما هم می گویند چون دانش آموزان شهریه داده اند باید با نمره ی خوب قبول شوند؟ مگر این اسمش فساد نیست. نمکی که خودش گندیده چطور می تواند جامعه را اصلاح کند؟

گفتن این حرف های درست از طرف دانش آموز دهم دبیرستانی دهانم را می بندد. چون حرف حق جواب ندارد. فقط این حرفشان باز در دلم تکرار می شود:
آیا می توانید برگه را از مسولین خودتان هم بگیرید تا تقلب نکنند؟

حالا آیا واقعاَ گوش شنوایی برای اصلاح آموزش و پرورش استان بوشهر هست؟ آیا مدیرکل و روسای مناطقش این مسئله را پیگیری می کنند که ما رویمان بشود به دانش آموزان بگوییم راه راست بروید چون حداقل ما فرهنگیان سالمیم؟

با تشکر از شما

    علی حقیقت
    10:49 - 1398/02/14

    سلام. من هم معلم زبانم و پر از درد دل های اینچنینی. خواهش می کنم تریبون ما معلمان باشید.انتظار می رود این پیام را به عنوان یک خبر کار کنید.
    آخه چه کسی صدای این معلم بیچاره را در بخش نظرات می شنود؟ایشون به شما رو آورده و اعتماد کرده و به امید شما این مطلب را نوشته.
    لطفا منتشر کنید.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا