چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21102
تعداد نظرات: ۰

امان اله شجاعی   « صدای استان »؛ نمایندگان مجلس،واضع قانون و ناظر بر اجرای آن هستند.   آن ها باید با شناخت وضع موجود جامعه و اطلاع از خواسته ها و نیازهای مردم ونیز بر اساس درجه ی پیشرفت های بشری و تجارب بشری، قوانینی وضع نمایند که حاصل آن منافع ملی باشد. این…

تاریخ انتشار: شنبه ، 14 اردیبهشت 1398 - 10:42

امان اله شجاعی
Image result for ‫امان اله شجاعی‬‎

 

« صدای استان »؛ نمایندگان مجلس،واضع قانون و ناظر بر اجرای آن هستند.

 

آن ها باید با شناخت وضع موجود جامعه و اطلاع از خواسته ها و نیازهای مردم ونیز بر اساس درجه ی پیشرفت های بشری و تجارب بشری، قوانینی وضع نمایند که حاصل آن منافع ملی باشد.

این اقدام بزرگ، جز با آگاهی از و ضع موجود و آگاهی از پیشرفتهای بشری و علل و عوامل آن، میسر نیست.

 

در نتیجه نمایندگان در صورتی تاثیر مثبتی در حوزه ی کاری خود خواهند داشت، که مطالعات مستمری در حوزه های مختلف ذیربط داشته و در مجلس هم به طور کامل و با دقت به همه ی سخنان گوش فرا دهند و رفتار و گفتار مخالفین هر موضوعی را بشنوند و رصد نمایند. آن ها می بایست که هرجا لازم آید، سخن بگویند و در نهایت به آنچه بهتر است رای دهند.

 

در مجالس روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان، معمولا هیچ نماینده ای با موبایلش صحبت نمی کند، با بغل دستی اش مشغول صحبت کردن نمی شود و شعارهایی که جایش در مجلس نیست، سر نمی دهند.

به نظر می رسد که آن ها و هر نماینده ی دیگری و از هر کشور دیگری که برای مردم،کشور، خودش و ادب و اخلاق جامعه احترامی قایل باشد ، به هیچ عنوان رفتاری مغایر با شان نمایندگی انجام نمی دهد.
رفتارهای خارج از شئون، مربوط به کسانی است که یا توان دیگری ندارند و یا خود را موثر در جامعه نمی دانند و به حد اقل ها که نوعی خود نمایی است، تن می دهند.

 

 

ایران کشور بزرگ و صاحب تاریخ پر فراز و نشیبی است که افتخارات تاریخی فراوانی هم داشته و نیز در آینده هم خواهد داشت.

امید است که نمایندگان ما هم متوجه حرکات و رفتار خود در مجلس باشند.

 

در پایان از رییس محترم مجلس تقاضا می شود که برای حفظ حرمت ایران اسلامی، حد اقل در زمان جلسه ی علنی و تا رسیدن به رفتارهای مناسب از طرف نمایندگان، دستور قطع تلفن هارا صادر نمایند تا نمایندگانی را که با همه ی ایراداتی که در روشهای انتخاب بر آن ها داریم، خودمان رفتار و کردارشان را در جامعه به تمسخر نگیریم. زیرا که “خودزنی سودی در بر ندارد”.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا