پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 20833
تعداد نظرات: ۱

در سوم اردیبهشت سال ٩٨بعد از ١٠سال بار دیگر شاهین بامدیریت  و کادر مربیگری جدید دوباره به پروزا در آمد. مهرداد حاجب فرد – « صدای استان » : مقدمه‌ای کوتاه در مورد باشگاهای دنیا: نگاهی بیاندازیم به قدمت و مدیریت بالآی تیم داری و تاسیس تیم های باشگاهی بزرگ دنیا از اروپا تا اسیا…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 4 اردیبهشت 1398 - 13:53

در سوم اردیبهشت سال ٩٨بعد از ١٠سال بار دیگر شاهین بامدیریت  و کادر مربیگری جدید دوباره به پروزا در آمد.

مهرداد حاجب فرد – « صدای استان » :

مقدمه‌ای کوتاه در مورد باشگاهای دنیا:
نگاهی بیاندازیم به قدمت و مدیریت بالآی تیم داری و تاسیس تیم های باشگاهی بزرگ دنیا از اروپا تا اسیا که به چند مورد اشاره میکنیم به طور گذرا.
قدمت تیمهای فوتبال هستند که در فوتبال دنیا حرف اول را میزند در کنار مدیران توانمند و استعداد یابانی قدرتمند.باشگاه بایرن مونیخ ١٢٠ ساله المانی
باشگاه بارسلونا ١١٩ساله اسپانیایی
باشگاه رئال مادرید١١٧ساله اسپانیایی
باشگاه یوونتوس ١٢١ ساله ایتالیایی
منچستر یونایتد ١۴١ساله انگلیسی
با قدمترین تیم های ریشه دار در اروپا هستند.
ولی در اسیاه هم تیمهای فوتبال هستند که
قدمت انها از سایر تیمها هم قاره ای بیشتره :
باشگاه شاهین ٧۶ سال قدمت
باشگاه استقلال ٧٣ ساله
باشگاه پرسپولیس پرسپولیس ۵۵ ساله
الهلال عربستان ۶١ساله
کاشیما انتلرز ژاپن ٧٢ سالهاین واقعیت در فوتبال باشگاهی جهان است ومدیریت عالیست که عیار تیمها رانشان میدهد با استخدام بازیکنان و مربیان توانمند ولی تنها پول ملاک نیست و نظم و الظباط در کنار فوتبال حرفه ای.
این دو تیّم را نگاه کنید:
منچستر سیتی و پاری سن ژرمن نمونه هائی از تیمهائی هستند که خیلی زیادهزینه می کنند اما عدم قدمت و مدیریت ونظم و نظباط فوتبالی به ویژه تیّم فرانسوی جایگاه واقعی خود را پیدانکرده اند .
ولی در کشور ایران بسیاری از مربیان و مدیران باشگاه با الگوبرداری از باشگاه بزرگ دنیا دارند به سوی جلو حرکت میکنند.
تیمهای قدیمی و پرطرفدار چون شاهین نشان و مظهر قدمت و ریشه دار بودن تیم فوتبال در ایران هست و حتی بالاتر ازسرخ ابی ها از لحاظ عمر باشگاه.

در جام های جهان هم تیم های ریشه دار وصاحب سبک یا به طور واضح تَر قدیمی ها به مراحل بالاتر می رسند؛ قانون نا نوشته یا پدیده ها هم گاهی شرایط جام جهانی را تغیر میدن مثل تیّم فوتبال ترکیه ،یونان بلغارستان که در سال های دور اسم و رسم داشتید ولی نبودثبات و مدیریت قوی اسمی از انها در سطح یک اروپا نیست.

و حالا باردیگر به فوتبال ایران بر می گردیم جایی که شور وهیجان دراین ورزش روز به روز بیشتر میشود.
امروز ٩٨/٢/٣شاهین به لیگ برتر با پیروزی بر سرخ پوشان پاکدشت با پیروزی یک بر صفر صعود کرد.

تیم شاهین یک باشگاه قدیمی است، که در سر تا سر استان بوشهر هوادار دارد و درشهرها و روستاها روی دیوارهایشان روی مغازها داخل رستورانها حتی لنج ها وکنار ساحل نام شاهین را میبینیم .
شاهین یک تازه به دوران رسیده ای نیست که بخواهد یک باره به این جایگاه برسد و قهرمان یا نایب قهرمان شود. هیچ تیم تازه به دوران رسیده ای به یک باره به جائی هم اگر برسد نمی تواند جایگاه خود را حفظ کند وپشت این جایگاه و بردها طرفدارنی دو آتشیه و اهل ورزش فرهنگ وفوتبال قرار دارند .
قطعا حضور شاهین در لیگ برتر، یعنی حضور عشق بیشتربه فوتبال در میهن ما که براستی غافل نباشیم از این که عشق به ورزش و فوتبال چه معجزه هائی دارد.
صعود شاهین به لیگ برتر واقعا زیبا است وبدون شک لیگ برتر را جذاب تر میکند.
آن گونه که صعود گل گهر سیرجان امسال و سال گذشته نفت مسجد سلیمان چقدر خاطره انگار و شادی افرین برای ان شهرها و استان بود..
امسال با استقلال و پرسپولیس و نفت آبادان و تراکتور سازی و حالا شاهین بوشهر لیگ را شروع میکنیم .
این تیم ها نام هائی بزرگی هستند که چندین نسل با آنها زندگی کرده اند و اشک ریخته اند وخوشحال و قهرمانی اورده اند.
امیدوارم که این تیم بماند در لیگ برترو حکایت کوتاه ماندن چون سپیدرودو استقلال اهواز را نداشته باشند. هر چند که فوتبال و عشق به آن به لیگ یک و دو ربطی ندارد ولی ….
جا دارد در پایان تشکر از مدیر عامل محترم باشگاه. مربی با دانش و بازیکنان با غیرت این تیم و هودارانی که در گرما و سرما در کنار تیم بودند و امروز در تهران نشان دادند بوشهری های خونگرم تیم خود را در هیچ جای ایران تنها رها نمیکنند.
همچنین تشکر ازشورای محترم شهر بوشهر
و مجموعه شهرداری بابت این هدیه صعود که ١٠سال به طول انجامید.

تقدیر ویژه از استاندار محترم جناب مهندس گراوند که نه تنها در بوشهر بلکه در تهران هم در کنار تیم بودند و امیدوارم در لیگ برتر ٩٨باز هم درکنار تیم شاهین باشند.

مهرداد حاجب فرد

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و مدرس دانشگاه


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
13:53 - 1398/02/04

بسیار عالی و دقیق

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا