جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 18454
تعداد نظرات: ۰

«صدای استان »؛ علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی که برای بارش باران و افزایش شدت ناپایداری‌های جوی برای دیروز و امروز حتی تا پایان هفته جاری صورت گرفته است، باز هم شاهد بروز مشکلات فراوانی در سطح شهر بوشهر و البته دیگر نقاط استان هستیم. با شروع بارندگی بامداد امروز چهره شهر بوشهر تغییر کرد و از شهری…

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 آبان 1397 - 08:56

«صدای استان »؛ علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی که برای بارش باران و افزایش شدت ناپایداری‌های جوی برای دیروز و امروز حتی تا پایان هفته جاری صورت گرفته است، باز هم شاهد بروز مشکلات فراوانی در سطح شهر بوشهر و البته دیگر نقاط استان هستیم.

با شروع بارندگی بامداد امروز چهره شهر بوشهر تغییر کرد و از شهری خشک تبدیل به شهری شد که انگار به جای خیابان فقط جوی آب دارد و اغلب خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به زیر آب رفت.

در برخی از شهرستان‌ها تعطیلی مدارس پیش از حضور دانش‌آموزان سر کلاس اعلام شد ولی در مرکز استان خبری از تعطیلی نبود و دانش‌آموزان با هر مشقتی بود سر کلاس حاضر شدند تا بماند برگشت آنها از کلاس.

تصمیم در مورد مسائلی همچون تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، باید از روز قبل و یا ساعتی قبل از شوع کلاس‌ها انجام شود ولی تعطیلی مدارس بوشهر آنقدر دیر تصمیم‌گیری شد که نوبت صبح دانش‌آموزان به کلاس رفتند و حالا نوبت عصر تعطیل است.

آبگرفتگی خیابان‌ها به حدی است که تردد با وسایل نقلیه هم در برخی از خیابان‌های شهر امکانپذیر نیست و وضعیت برای افرادی که پیاده به مدرسه و یا دانشگاه و محل کار خود می‌روند به مراتب سخت‌تر است.

دانش‌آموزانی که فاصله خانه و مدرسه آنها نزدیک است و پیاده به مدرسه می‌روند قطعا با مشکلات عدیده‌ای برای عبور از خیابان‌ها روبرو هستند و خطرات مختلفی آنها را تهدید می‌کند.

برخی دانشگاه‌های استان بوشهر از جمله دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه فرهنگیان بوشهر در محاصره آب قرار گرفته‌اند. در دانشگاه فرهنگیان کسی قادر به ورود به کلاس‌ها نیست و کسانی هم که صبح به دانشگاه رفته‌اند، حالا در دانشگاه اسیر شده‌اند.

آبگرفتگی معابر شهری بوشهر مربوط به امروز نیست و هرچند بارش‌های کمی در طول سال در بوشهر رخ می‌دهد ولی هر بار که بارش باران کمی شدت می‌گیرد و یا زمان آن از یک ساعت می‌گذرد، بوشهر تبدیل به شهر آبی می‌شود.

سال‌ها که مسئولان شهری و مدیریت استانی حرف‌هایی مبنی بر رفع مشکلات آبگرفتگی معابر می‌زنند ولی تاکنون این مشکل رفع نشده است و مشکلات از سالی به سال دیگر منتقل می‌شود.

مدیریت بحران و پیشگیری در حوادث در استان بوشهر  کمتر کارآمد می شود و  نابسامانی تعبیری مناسب برای وضعیت بوشهر در روزهای بارانی است.

منبع: مهر


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا